Csak úgy repkednek a százmilliárdos összegek a vasútfejlesztésben

Hat beruházásról zajlanak a közbeszerzési pályázatok, amelyek közül a legjelentősebb a Rákos és Hatvan közötti elővárosi vonal fejlesztése lesz, mintegy 124 milliárd forintos költséggel, de megkezdődhet a Püspökladány-Ebes közötti pályaszakasz korszerűsítése is - közölte a lappal a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A jövő hónapban az előkészületi munkákkal kezdődhet meg a Budapest-Kelenföld és Százhalombatta közötti 22 kilométeres vasúti szakasz teljes korszerűsítése, amely négy évig tart és mintegy 51 milliárd forintba kerül.

Szintén az év elején folytatódik a Balaton déli partján a Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, valamint a Fonyód-Kaposvár vonal felújítása és az esztergomi villamosítása.

A szakértők dolgoznak az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer telepítésén is a kiemelt vasútvonalakon.