Nem felejtett el lemondani Tasó László államtitkár

Az államtitkár az MTI-nek új kinevezéséről egyelőre nem nyilatkozott. Mint mondta, elsődleges feladata a 2007-2013. közötti uniós pénzügyi ciklus zárása és a 2014-2022. közötti, hazai forrásokból is fedezett közlekedésfejlesztési beruházások előkészítése és elindítása volt, amelyet a Nemzeti Közlekedésfejlesztési Stratégia szerint, az aktuális kormányprogrammal megegyezően 2016 végére befejezett.

Aztán jött az öndicséret:

- A közlekedési ágazat Magyarország gazdaságának motorjává vált. Ésszerű és ügyfélbarát hatósági eljárási rendeket alakítottak ki, egyszerűbbé, olcsóbbá tették és összehangolták a közlekedési szolgáltatásokat, a hálózatok működtetését biztonságos alapokra helyezték, számos területen újakat építettek ki. A korszerűsítés területén minden alágazatban a korábbiakhoz képest érdemi előrelépés történt, kezdeményező hozzáállás és dimenzióváltás kezdődött.

- 2022-ig minden kormánydöntéssel rendelkező, uniós és hazai forrásból megvalósuló közlekedésfejlesztési beruházás elindult, tervezésük, engedélyeztetésük, számos esetben már a kivitelezésük megkezdődött, vagy a programozási ütem szerint indulhat.

- Az elmúlt két és fél év alatt nagymértékben erősödött a közösségi közlekedés rendszereinek szolgáltatási színvonala, a MÁV Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. gazdálkodása stabilizálódott, a vasúti és közúti hálózat fenntartásának és működtetésének finanszírozása a közszolgáltatási szerződésekkel hosszú távra tervezhetővé vált. Jelentős hálózatépítések, komplex felújítások programok, rekonstrukciók kezdődtek el, a vasúti és autóbuszos személyszállítás feltételeit a gördülőállományok már végrehajtott és folyamatban lévő beszerzései tették versenyképesebbé.

- Az autópálya-hálózat sűrűsége 2022-re meghaladja az európai átlagot, a vasúti és közúti TEN-T hálózatok felújítása befejeződik, a hiányzók építése megkezdődik, a megyeszékhelyek és kiemelt gazdasági térségek számára fontos közúti és vasúti kapcsolatok épültek és épülnek, újulnak meg. Mint mondta, korszakos jelentőségű államközi regionális fejlesztésekkel, új teherkorridorral Magyarország stabilizálja helyét a tengeri kikötőkhöz kapcsolódó áruszállítói és logisztikai főáramokban. Az ágazat a ciklusban nyújtott teljesítményével kiérdemelte a kormány támogatását a magyar vasúti kocsik és buszok gyártásának elindításához, megerősítéséhez.

- Az elektromos járművek elterjedésének szabályozási és támogatási feltételeit megteremtették, az önvezető járművek szabályozási és fejlesztési területén az ország vezető szerepet tölt be. A kerékpáros közlekedés feltételei jelentősen javultak, az előkészített beruházások biztosítják a hálózatszerű használat lehetőségét. A közlekedésbiztonság területén célirányos fejlesztésekkel és programokkal jól mérhető és érzékelhető kedvező változások következhettek be. Az elvégzett munkának köszönhetően eredményes időszak teret nyitott a dinamikus fejlődésnek, a közlekedési ágazat teljesítményével feltétlenül hozzájárult Magyarország megerősödéséhez

- összegezte az államtitkár ezt a sok szép dolgot, hiszen most éppen jó volt memóriája, nem úgy mint akkor, amikor a vagyonnyilatkozataiból felejtett ki támogatásokat elnyerő földeket.