Elsikálta testvére pótdíját, majd átvette az ügyfélszolgálati díjat a NÚSZ bukott osztályvezetője

Magyarország egyetlen képben.

Az Index december elején írt Zs. Zsolt gyanús körülmények között elengedett, egyébként a vonatkozó jogszabályok szerint teljesen jogosan kiszabott pótdíjáról. Az Index által közölt levelezésből kiderül, hogy ezt elsősorban a NÚSZ-nál ügyfélkapcsolati osztályvezető beosztásban dolgozó

testvérének, Zsadányi Mihálynak köszönhette.

Az ügyben belső vizsgálat indult, amelynek lezárultáról a cég már a cikk megjelenését követő napon közleményt adott ki. Zs. Zsoltnak be kellett fizetnie a pótdíjat, Zsadányi Mihályt pedig elmozdították pozíciójából, és szakértőként foglalkoztatják tovább. Azzal már NÚSZ nem dicsekedett a nyilvánosság előtt, hogy

két héttel később két alacsonyabb beosztásban levő alkalmazottjuknak felmondtak.

Hivatalosan a "biztonsági szabályok megszegésével" vádolták őket, amit állítólag azzal valósítottak meg, hogy a balhét kirobbantó levelezést saját privát e-mail címükre továbbították. A botrányos döntésről január 16-án adtunk hírt. A cég működésére rálátó forrásaink beszámolója alapján az derült ki, hogy valószínűleg azokat bocsátották el, akiknek az ominózus ügy intézését Zs. Mihály ledelegálta, vagyis

lényegében megszabadultak azoktól, akik a piszkos munkát végezték.

Nem sokkal a cikk megjelenése után Börzsei Tibor, a NÚSZ vezérigazgatója körlevélben fordult a cég munkatársaihoz. A cégvezető az Alfahír cikkérről azt írja: "Az ilyen kijelentések a nyilvánosság felé (...) hatalmas károkat okoznak Társaságunknak." Azt kéri, ha bárki, bármilyen hibát, vagy visszaélést tapasztal, azt "első körben házon belül" jelezze a belső ellenőrzési osztálynak. Még azt is felajánlja, hogy "amennyiben az érintett munkatárs úgy nagyobb biztonságban érzi magát", észrevételeit elküldheti a magán e-mail címéről is. A jelek szerint a vállalat vezetőségének álláspontja az elmúlt hetekben gyökeresen megváltozott a biztonsági előírások tekintetében, hiszen tavaly év végén még

éppen azért rúgtak ki két embert, mert a belső levelezésből küldtek át anyagokat a privát címükre.

Most pedig arra biztatják a kollégákat, hogy a cég sáros ügyeiről panaszkodjanak a saját e-maljükről.

Azt pedig végképp nehéz az éjsötét cinizmuson kívül másként értelmezni, hogy a vezérigazgató azt kéri, a bejelentéseket

mindenki saját nevét vállalva tegye meg,

hiszen a belső ellenőrzés a vezetésnek úgysem fogja kiadni őket. Mindezt pár héttel a két munkatárs mondvacsinált indokokkal történt elbocsátása után.

A körlevél mindenesetre azt jelezheti, hogy a NÚSZ vezetésében okozhatott némi fejvakargatást az Alfahír cikke. Annyira azonban nem jöttek zavarba, hogy botrány után kevesebb mint két hónappal egy szakmai díjátadón

ne vegyék be simán a cég delegációjába a testvére pótdíját elsikáló Zsadányi Mihályt.

Igaz, meg kell hagyni, a "Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban" verseny zsűrije sem volt szívbajos, amikor az e-mailen keresztül zsírozott ügylet kipattanása után az

"elektronikus ügyfélkiszolgálás" 

kategóriában dobogós hellyel díjazta a céget.

Azon pedig már végképp csak ordítva röhögni, és szűkölve zokogni lehet egyszerre, hogy a NÚSZ az alacsonyabb beosztású munkatársak beáldozása után

"a legjobb munkahelyi csapat"

címét is elnyerte. És, ha még nem hajítottuk ki a gépet az ablakon, akkor képzeljük magunk el azt is, ahogyan az egész balhét "tanácsadóvá" való lefokozással megúszó Zsadányi úr felsétál a színpadra, és átveszi e rangos elismerést. Csodálja meg Ön is!