Tudják mivel fűtik a csili-vili, amúgy méregdrága elektromos buszokat Budapesten?

Gázolajos kályhával.

Az idősebbek még bőven emlékezhetnek a csehszlovák Bz-k megjelenése előtt a vasúti mellékvonalakon csattogó öreg BCmot-okra, vagy Frigyládákra, ahol a mellékkocsikat kályhával fűtötte fel a kalauz.

Most ők nyugodtan nosztalgiázhatnak egyet, ugyanis a várba az alig egyéves Modulo elektromos buszokat gázolajos kályhával fűtik fel, nyilván nem a fenti módszerrel, de a végeredmény ugyanaz: meleg és büdös.

Ez a fajta fűtés elég gyakori megoldás az elektromos járműveken, az igazi kérdés inkább az, hogy ennél akár leheletnyivel korszerűbb megoldást miért nem sikerült belepasszírozni az egyenként 175 millió forintba kerülő járművekbe.

Persze, azért hatalmas környezetszennyezésre nem kell számítani, ugyanis a 20 darabból legfeljebb, ha a fele közlekedik, a többi a garázsban várja a szerelőt.

A buszokkal korábban is több baj volt: emlékezetes eset volt, amikor egy járókelőt egy elszabaduló kerék talált el, majd igen hamar kiderült, hogy szélességük miatt nem fértek el a Széll Kálmán téri fordítóban, végül pedig a havas, téli időben nem tudtak felkapaszkodni a hegyre, ezért is kellett az elektromos fűtésről átállni erre a csodás megoldásra.

Kész szerencse, hogy az olimpiát nyáron tartják.

Naponta 5-6-szor rohadnak le a BKV elektromos buszai

A BKV 20 darabot vett az elektromos buszokból, az első 5 jármű áprilisban állt forgalomba. A szerződés szerint 16-nak mindig közlekednie kéne, a BKK futár szerint viszont csütörtökön csak 6 volt forgalomban. Az Indexnek a BKV azt írta, az elmúlt hetekben többször is előfordult, hogy csak kevesebb jármű állt forgalomba, mert a Modulók naponta átlagosan 5-6 alkalommal hibásodnak meg.