Akinek nincs pénze méregdrága nyelvtanfolyamokra, az ne mehessen egyetemre?

Ne a pénztárca alapján dőljön el, ki juthat be felsőoktatási intézményekbe.

Szerinte évek óta hangoztatják, hogy igazságtalan a kormány tervezete, "amely úgy teszi kötelezővé a középfokú nyelvvizsga meglétét a felsőoktatásba való bekerüléshez, hogy a jelenlegi köznevelési rendszer nem biztosítja az ehhez szükséges feltételeket".

A Jobbik szerint az elgondolás jól illeszkedik abba a politikába, amely

"egyre inkább a tehetősebb családok privilégiumának tekinti a felsőoktatást".

Felhívják a figyelmet, hogy jelenleg az Alaptanterv előírása szerint az érettségiig a fiataloknak csak a B1 szintű (alapfokú) nyelvtudással kell rendelkezniük, így a középfokú nyelvvizsga csak különórák vagy nyelvtanfolyamok megfizetésével elérhető.

"Míg ezek kifizetése a gazdagabb családoknak nem okoz problémát, addig számos szegényebb családban erre nincs lehetőség, ezért ők nem tudnak nyelvvizsgát szerezni, ezáltal kiszorulhatnak az egyetemekről, főiskolákról"

- áll a közleményben.

Farkas Gergely hozzáteszi: a Fidesz-KDNP ezzel megint a gazdagok oldalára állt.

Mint írja: a Jobbik szerint az ország versenyképességének elengedhetetlen kulcsa a magyar emberek minőségi nyelvtudása, éppen ezért a kormánypártokkal szemben ők az idegennyelv-oktatásra stratégiai jelentőségű kérdésként tekintünk.

Kiemeli: programjukban épp ezért szerepel "a köznevelési rendszer nyelvoktatásának átfogó és azonnali megreformálása, az első nyelvvizsga ingyenessé tétele, a felsőoktatásban az ingyenes nyelvoktatási félévek és az idegen nyelven meghirdetett kurzusok számának növelése".

Farkas Gergely szerint pártja azt szeretné, hogy ne a pénztárca alapján dőljön el, ki juthat be felsőoktatási intézményekbe. Egyúttal felszólítja a Kormányt a "szakmaiatlan, minden realitásérzéket nélkülöző és az oktatáshoz való alapvető jogot sértő" rendelet visszavonására. Szerinte évek óta hangoztatják, hogy igazságtalan a kormány tervezete, "amely úgy teszi kötelezővé a középfokú nyelvvizsga meglétét a felsőoktatásba való bekerüléshez, hogy a jelenlegi köznevelési rendszer nem biztosítja az ehhez szükséges feltételeket".

A Jobbik szerint az elgondolás jól illeszkedik abba a politikába, amely

"egyre inkább a tehetősebb családok privilégiumának tekinti a felsőoktatást".

Felhívják a figyelmet, hogy jelenleg az Alaptanterv előírása szerint az érettségiig a fiataloknak csak a B1 szintű (alapfokú) nyelvtudással kell rendelkezniük, így a középfokú nyelvvizsga csak különórák vagy nyelvtanfolyamok megfizetésével elérhető.

"Míg ezek kifizetése a gazdagabb családoknak nem okoz problémát, addig számos szegényebb családban erre nincs lehetőség, ezért ők nem tudnak nyelvvizsgát szerezni, ezáltal kiszorulhatnak az egyetemekről, főiskolákról"

- áll a közleményben.

Farkas Gergely hozzáteszi: a Fidesz-KDNP ezzel megint a gazdagok oldalára állt.

Mint írja: a Jobbik szerint az ország versenyképességének elengedhetetlen kulcsa a magyar emberek minőségi nyelvtudása, éppen ezért a kormánypártokkal szemben ők az idegennyelv-oktatásra stratégiai jelentőségű kérdésként tekintünk.

Kiemeli: programjukban épp ezért szerepel "a köznevelési rendszer nyelvoktatásának átfogó és azonnali megreformálása, az első nyelvvizsga ingyenessé tétele, a felsőoktatásban az ingyenes nyelvoktatási félévek és az idegen nyelven meghirdetett kurzusok számának növelése".

Farkas Gergely szerint pártja azt szeretné, hogy ne a pénztárca alapján dőljön el, ki juthat be felsőoktatási intézményekbe. Egyúttal felszólítja a Kormányt a "szakmaiatlan, minden realitásérzéket nélkülöző és az oktatáshoz való alapvető jogot sértő" rendelet visszavonására.

Támadja az ombudsman a kormány felsőoktatási felvételire vonatkozó szabályozását

Az alapvető jogok biztosa szerint a kormány nem készítette elő megfelelő mértékben azt az új szabályozást, miszerint az egyetemi vagy főiskolai felvételi egyik alapkövetelménye a középszintű nyelvvizsga lesz 2020-tól.A 45 oldalas jelentés szerint az Emberi Erőforrások Minisztériuma nem gondoskodott az idegennyelv-oktatás iskolai feltételrendszerének kialakításáról, ehhez nem is biztosítja a megfelelő mennyiségű időt, és az oktatási szintek egymásra épülésének mindenkori követelménye felett is elsiklott.