Magyarország erősödik!

Újabb propagandaháborúba kezdett a kormány. Értelemszerűen: közpénzből. A Miniszterelnökség szerint viszont nem jár többletköltséggel a "tájékoztatás".

sf

A Magyarország jobban teljesít szlogent (egyelőre úgy tűnik) nyugdíjba küldték, ami nem is csoda, hiszen jobban teljesíteni csak valamihez képest lehet (a szoci érának pedig lassan öt éve már, hogy vége), erősödni viszont tényektől, külső változóktól függetlenül is lehet. Így a derék magyar állampolgárok fejét nem lehet összezavarni olyan apróságokkal mint például a "mihez képest" kérdés feltevése. De nézzük is sorjában, miben és hogyan is erősödtünk.

Gazdasági növekedés

Magyarország erősödik

Igen szép a hat százalékos adat, bár némiképp rontja a statisztikát, hogy ezt a teljesítményt négy év alatt sikerült összehozni (sokak szerint még ennyi sem volt összesen a növekedés), ráadásul az Európai Unió által visszacsorgatott alamizsna (ismét mihez képest: az elsietett és rosszul menedzselt uniós csatlakozás okozta torz gazdasági szerkezet és piaci környezet kegyelemfalatjai) nélkül még ennyire sem futotta volna. Senki nem várt kánaánt 2010-ben, de arról sem volt szó, hogy a Gyurcsány-kormányokkal egy színvonalon hozzák majd le a kormányzati ciklust.

Csökkenő munkanélküliség

Magyarország erősödik

Tényleg nem értjük miért erőltetik Habonyék ezt a munkanélküliség dolgot. A kormányzati jósda bármely kinyilatkoztatását készpénznek vevő törzsközönségén kívül ugyanis már réges-régen mindenki tisztában van vele, hogy az adatokat több év óta a közmunkásokkal kozmetikázza a kormány. A közmunka-program valójában egy szociális program, ahol olyan embereket alkalmaznak (nem cikkünk témája, de hozzá kell tenni: katasztrofális hatékonysággal), akiknek a munka fogalma is ismeretlen, hát még a rendszeres munkába járás. Így tehát a program csak közvetetten alkalmas a munkanélküliség problémájának megoldására, valódi munkahelyeket természetesen nem teremt. Kozmetikázni viszont nagyon jól lehet vele, ugorjunk.
 

800 millióért tudtuk meg, hogy jobban teljesítünk

A "Magyarország jobban teljesít" szlogen jogilag köztulajdon, ezért is volt érdekes, amikor az összesen 800 millió forintba kerülő kampány dizájnelemeit (amelyek potom 150 millió forintunkba fájtak) a Fidesz és a frakciója 200-200 ezer forintért vásárolta meg, hogy azokat felhasználhassák a kampány során. A "vételárat" firtató újságírói kérdésekre akkor azt mondta kormányzat: a kampány elemeit "bármely párt" megveheti és használhatja a kampány során. Érthető módon, nem volt túl nagy jelentkezés.
 

Infláció

f

Az egyik legszebb infografika mégiscsak az utolsó. Itt már nem sokat pepecseltek a kampányt kiötlő cég munkatársai: mint látható az infláció Magyarországon csak egy fehér csík, kék háttér előtt, amit egy bazi nagy sárga nyíl lenyomott. Tulajdonságai közé tartozik, hogy permanensen csökken, időtől, tértől, mértéktől függetlenül. Olyan mint a kormány maga: független a külső tényezőktől.
 

Persze nem akarunk mi nagyon kukacoskodni, az infláció valóban csökken, mit csökken, valójában el is tűnt. És pont itt a gond.

A defláció ugyanis nagyon nem jó a magyar gazdaságnak, dicsekedni vele pedig arra vall, tényleg teljesen hülyének néznek minket. A rezsicsökkentés, az alacsony fogyasztás, az összeomló olajár és persze a rendkívül gyenge euróövezeti inflációs dinamika is belejátszik a folyamatokba, a hatása viszont egy öngerjesztő folyamat lehet: a fogyasztás az árak esése miatt tovább csökkenhet, hiszen  a háztartások kivárnak a még olcsóbb termékek reményében, ezért a deflációs várakozás önmagát valósítja meg, és ez az egyre folytatódó körforgás húzza magával lefelé a keresletet, ennek megfelelően a gazdasági növekedést is.

Na, ennek örül most Magyarország kormánya, kihasználva azt a közvélekedést, hogy az inflációnál rosszabb már nem jöhet.

Érdeklődésünkre a Miniszterelnökség jelezte: a kampány a (print) sajtóban, valamint az elektronikus médiában (rádió, televízió, internet) zajlik, oszlopreklámokon és óriásplakátokon nem. A tájékoztatás korábbi kommunikációs és kreatív közbeszerzések terhére történik, így "újabb, vagy többletköltséggel nem jár" - írják. Kérdésünkre, miszerint mely céggel, cégekkel dolgoztak, nem kaptunk választ.