Ahogy arról portálunk is beszámolt, drámai a BKV-t érintő munkaerő-elvándorlás. A dolgozók egyre elkeseredettebbek, a szakszervezetek pedig határozottan állítják, ha nem kapják meg a 30 százalékos béremelést, sztrájkolni fognak.
A BKV 2017-2020-ra vonatkozó humán stratégiája szerint évi 1000 fő körüli kilépő utánpótlását kell valahogy megoldani. Tavaly 452 járművezető (ebből 353 buszsofőr), 248 szakmunkás és 26 mérnök lépett le. A távozások alapvető oka az alacsony bér. Máshol 30-50 százalékkal több fizetést is kaphatnak.
Az egyik legnagyobb BKV-s szakszervezet (VTDSZSZ) elnöke – Gulyás Attila elmondta az Indexnek, hogy a dolgozók nagyon elkeseredettek, a következő három évben összesen 30%-os béremelést követelnek. Ha nem sikerül egyezségre jutni március végéig, sztrájkolni fognak.
Tovább ront a BKV helyzetén, hogy a MÁV és a Volán adott béremelést, így vonzóbb munkahelyekké váltak, mint budapesti társuk. Pályakezdőket szinte lehetetlen odacsábítani. Az sem elképzelhető, hogy összeomlik a cég, ha nem teljesül a bérkövetelés, ugyanis ennek hatására még több dolgozó állhat fel.