Megint nekifut a beléptetőkapuknak a BKK

Reméljük a 2040-es olimpiai pályázatra a tesztüzemen is túl leszünk.

Újabb beléptetőkapus tesztet kezd a fővárosban a Budapesti Közlekedési Központ, miután elfogadták az elektronikus jegyrendszer bevezetésének új ütemtervét.

A BKK közleménye szerint a szállító Scheidt & Bachmann közösen elfogadta a rendszer bevezetésének aktualizált ütemtervét, ennek részeként július 31-ig a Deák Ferenc téri metróállomáson tesztkapu-rendszert építenek ki.

A BKK szerint az előző vezetés miatt működésképtelen lenne az elektronikus jegy

A mostani BKK szerint a Vitézy Dávid vezette BKK által tervezett elektronikus jegyrendszer "alapszinten sem működött volna", hiányzott a szoftveres integráció, a műszaki kiírás számos helyen hibás, hiányos vagy ellentmondásos volt, utasforgalmi adatok ismerete és felhasználása nélkül szerződtek a kaputelepítés tervezésére, elégtelen adatkapcsolatot építettek volna ki és bizonyos jogszabályi követelményeket, mint katasztrófavédelmi, biztonsági előírásokat is figyelmen kívül hagytak.

Mint írták, a BKK több próbaprojekten keresztül szeretné megismertetni a rendszer működését az utazókkal, ezek közül a legfontosabb a Deák Ferenc téri aluljáró Sütő utcai kijáratának kapukkal, valamint az egyik HÉV-állomás érvényesítő készülékekkel történő felszerelése.
    
Ezeken az állomásokon az utasok megismerkedhetnek a különböző készülékekkel és azok használatával, melyek segítségével a BKK tesztelheti a rendszert. Ezek alapján a két társaság megkezdheti az engedélyezési eljárásokat, valamint az elfogadott és engedélyeztetett prototípusok alapján elindulhat a sorozatgyártás.
    
A BKK jelezte, hogy a beszállítóval együtt mintegy 90 ponton kellett változtatni az elektronikus jegyrendszer korábban kialakított követelményrendszerében részben az új elektronikus személyi igazolvány bevezetése, a HÉV-vonalak állam általi átvétele, és a személyszállítási törvény módosulása miatt.
   
A most zárult harmadik fázisban elfogadták a kártya-regisztrációs folyamatok szoftveres megoldásait, a rendszer felkészítését az e-személyikre, véglegesítették a jegyellenőrző és érvényesítő készülékek külső megjelenését és az állomásokra elhelyezendő kapuk darabszámát, valamint megkezdődött a kiviteli tervezés.
    
A BKK korábban szintén az elektronikus jegyrendszer bevezetése miatt tesztelt már beléptetőkapukat a 3-as metró Corvin-negyed megállójában. A 2013 nyarán végzett tesztüzemben a BKK négy különböző kaput szerelt fel ideiglenesen, a próbák során a berendezések áteresztőképességét, megbízhatóságát, utasvédelmi tulajdonságait, tartósságát vizsgálták.