Tarlós István főpolgármester közölte, az új szerelvény nem sokkal fél 2 után indul utasokkal a fedélzetén Kőbánya-Kispestről.
A tervek szerint 2018 nyarától már csak ilyen felújított szerelvények közlekednek majd a vonalon (az első négy szerelvény már Budapesten van)
Mint ismert: a metrókocsik gyártójával, a szovjet-orosz Metrowagonmash-sal 2015 augusztusban írták alá a szerződést 222 metrókocsi felújításáról: a járművek kívül-belül megújulnak, ahogy ilyenkor szoktuk mondani: mintha kicserélték volna őket.
Mivel az utastérben minden éghetetlen anyagból készül, ezért várhatóan a tűzesetek is kevesebb kockázattal járnak majd. A 3-as metróban az esetek többségében a járművek hibájából áll a forgalom/dől a füst, ezért az új kocsik forgalomba állásával remélhetőleg már javulni fog az üzembiztonság is. Légkondicionálót viszont mégsem kaptak, ám várhatóan csökken a fékezéskor keletkező hulladékhő, így van esély arra, hogy nyaranta ne főjön meg rajtuk fél Budapest.
Modernizálták a pneumatikus- és fékrendszert, illetve a meghajtást, így a szerelvények energiafogyasztása 30 százalékkal alacsonyabb lesz. Vandálbiztos üléseket és kapaszkodókat szereltek az utastérben, ahol minden éghetetlen anyagból készült.
A Metrowagenmash 25 éves garanciát vállalt, a teljeskörű jótállás viszont csak 36 hónap. Az oroszok az eredetileg becsült 62 milliárd helyett 69 milliárdért vállalták a felújítást. A BKV előtte 92 milliárd forintra becsülte az új szerelvények árát.