Tarlós István úgy fogalmazott, ha egy ekkora rendszer ilyen nagy mértékű felújításon esik át, akkor a kezdeti időszakokban előfordult események "normális gyerekbetegségnek" tudhatók be.
A főpolgármester jelezte, hogy annak idején a Combino villamosokkal sokkal több ilyen probléma volt kezdetben. Közlése szerint a felújított orosz metrószerelvényben először egy visszajelző lámpa jelzett hibásan, az ajtókkal semmi baj nem volt.
A római-parti védmű kapcsán Tarlós István azt mondta: amíg ő a főpolgármester, addig minden esetleges olyan kísérletet - bár pillanatnyilag nincs ilyen -, hogy sorolják át építési övezetbe a hullámteret, meg fog vétózni. A fővárosi közgyűlési határozatnak garanciákat kell tartalmaznia arra, hogy a hullámteret nem sorolják át építési övezetbe - tette hozzá.
Tarlós István elmondta azt is, hogy a part menti változatot támogatta a 2010 előtti fővárosi városvezetés is, ezt támogatja a kerület, az erre illetékes műegyetemi szaktanszék, az elsőfokú vízügyi hatóság és akadémikusok egy csoportja.
Közölte azt is, hogy a Nánási úton lévő védművet nem akarják elbontatni, és támogatja, hogy a parti funkciókról folytatódjon a vita, de - mint hangsúlyozta - a nyomvonalat már ki kell jelölni.