Megduplázza a kormány a reklámadót?

Úgy tűnik, hogy ismét célba vették a médiapiacot.

A Parlament oldalán olvasható, Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter által jegyzett javaslat szerint az adó eddigi 5,3%-os mértéke az év közepétől 9 százalékra emelkedhet. Jó hír a médiapiacnak, hogy amit eddig befizettek reklámadóként, visszaigényelhetik.

Június elsejétől a 100 millió forint árbevétel feletti rész után kellene 9 százalék adót fizetni. Az ez alatti reklámbevétellel rendelkező cégekre nem vonatkozik ilyen jellegű terhelés.

A minisztérium indoklása szerint az Európai Bizottság döntése miatt van szükség, miszerint tavaly megállapították Brüsszelben, hogy a reklámadó akkori formája ellentétes az uniós jogszabályokkal. A fő kritika akkor az volt, hogy a piac egyes szereplőit aránytalanul erősen érintette ez.

Apró módosítás, hogy a 100 milliós küszöböt nem adómentes sávnak, hanem csekély összegű támogatásnak akarják minősíteni, így ez már összhangban van az uniós jogszabállyal.

További újdonság, hogy január 1. és május 31. között nulla százalék lenne az adó mértéke. Ezzel párhuzamosan a cégek visszaigényelhetik az elmúlt három évben befizetett reklámadót, mert az a javaslat szerint túlfizetésnek minősül.

Mit szólnak a tartalomszolgáltatók?

A Magyar Lapkiadók Egyesülete és a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete állást foglalt a kérdésben. Alább ebből idézünk.

„Az iparág nyereség rátája továbbra sem haladja meg az évi 2-3 százalékot, a reklámadó mértékének további növelése gyakorlatilag teljesen eltűnteti a szektorban esetleg még termelődő nyereséget, ami további termékek megszűnéséhez, a szektorban működő vállalkozások számának csökkenéséhez, újabb létszámleépítésekhez vezet.”