Hiába a népakarat, ott lesz a gát, ahol azt a Fidesz akarja

Több mint 10 ezer helyi lakos véleménye ennyit ér?

Szerdán a Fővárosi Közgyűlés 19 igennel, 2 nem szavazattal, és 4 tartózkodás mellett támogatta a Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett előterjesztést, amelyben azt javasolták, hogy "a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmét szolgáló árvízvédelmi létesítmény a Duna-part menti nyomvonalon, továbbá a Barát-patak és az Aranyhegyi-patak mentén" épüljön meg.

Az építkezés kritikusai azonban arra figyelmeztettek, hogy az egész projekt elkészítetlen, szakmaiatlan és nem kellően megalapozott tényeken alapul.

Ezt a fajta szakmaiatlanságot feltételezi Tarlós István kiszólása is: a főpolgármester szerint az, hogy az összes III. kerületi ellenzéki képviselő, illetőleg a környezetvédelmi szervezetek, helyi lakosok tiltakoztak a beépítés ellen (egyszersmind támogatva a Nánási út és a Királyok útja nyomvonalat), nem több pusztán egy Jobbik-MSZP paktumnál.

A Jobbik tartózkodott a szavazáson - mondta el lapunknak Tokody Marcell. A jobboldali ellenzék budapesti politikusa párhuzamot vont az olimpiai rendezés és a védmű között, mint mondta mint kettő esetében fontos volt a cél, azonban azt a kellő szakmai megalapozottság miatt még sem lehetett támogatni.

Tokody Marcell hiányolta a lakosság tájékoztatását, illetve a véleményük kikérését, meghallgatását, és a szakmai érvek ütköztetése is elmaradt álláspontja szerint.

Már csak azért sem tudta támogatni jelen formájában az előterjesztést, mert a roppant manipulatív prezentációban több szakmai hiba is szerepelt (a számos helyesírási hiba mellett). Azt meg kifejezetten sérelmezte, hogy a kormánypárti javaslatot kevesebb mint 48 órával annak megtárgyalása előtt kaphatták csak kézhez a képviselők.

"Erről ilyen formában felelősen nem lehet dönteni"

- szögezte le jobbikos politikus.

Nem elégedettek a környezetvédők sem, szerintük ugyanis a parti mobilgát elpusztíthatja Budapest egyik utolsó természetközeli Duna-partját, és semmi sem bizonyítja, hogy biztonságosabb lenne, hogy jobban meg tudná védeni az 55 000 lakost egy Nánási úti–Királyok úti védműnél.

"A Római jövőjéről felelőtlen döntés született ma. A parti mobilgát elpusztíthatja Budapest egyik utolsó természetközeli Duna-partját, és nem bizonyított, hogy a lakókat jobban meg tudná védeni mint egy Nánási úti–Királyok úti gát. A Greenpeace Magyarország épp ezért tovább küzd: mindent megteszünk azért, hogy végül egy olyan árvízvédelmi megoldás szülessen, mely megfelel a műszaki, környezetvédelmi, természetvédelmi, urbanisztikai szempontoknak, és tiszteletben tartja az állampolgárok véleményét is”

– nyilatkozta Gadó György Pál, a Greenpeace Magyarország zöldterület-kampányfelelőse.

A Greenpeace arra is figyelmeztet, hogy a megszavazott mobilgát tervei nem ismertek, sőt még csak nem is véglegesek. Így például sem a költségvetésről, sem a tereprendezés terveiről nem áll rendelkezésre elegendő információ. Csupán a Nánási út–Királyok útja-nyomvonal megvalósíthatósági tanulmánya és a két nyomvonalat összehasonlító tanulmány került nyilvánosságra.

Egyébként korábban még Tarlós István is inkább hallgatott volna a helyiek hangjára, erre figyelmeztették őt a III. kerületi ellenzéki képviselők. A főpolgármesterhez intézett, Béres András (Párbeszéd), Burján Ferenc (LMP), Czeglédy Gergő (MSZP), Mihalik Zoltán (Együtt), Őri László (MSZP), Simonka Csaba (MSZP) és Szanyó Miklós (Jobbik) által aláírt levélben emlékeztettek arra, hogy Tarlós István 2013-ban, majd 2016-ban is szorgalmazta egy erről szóló helyi népszavazás kiírását.

De elmúltak már azok az idők a Fideszben, amikor fontos volt az emeberek véleménye az életüket befolyásoló kérdésekben.