Félmilliárddal veszik le az államot Schmidt Máriáék - Most az első világháborús centenárium ürügyén

Két bejáratott kommunikációs cég pörgeti a pénzszivattyút.

Az EU-s közbeszerzési értesítő május 10-i számában megjelent tájékoztatás alapján a Schmidt Mária által vezetett Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány (KKETTKK) nettó 500 millió forintos megbízást adott a New Land Media Kft.-nek és a Lounge Design Kft.-nek.

Ez lenne a feladat

"Az Első Világháború centenáriumi ünnepségsorozatának keretében megvalósuló programok koordinálása és megvalósítása. Az ünnepségsorozat részeként megvalósuló kiállítás-sorozatot az elvárások szerint már 2017. első negyedévében a társadalom széles köre számára elérhetővé és megismerhetővé kell tenni különös tekintettel a megyei-, országos napilapokban, heti, kétheti és havi lapokban, közterületi hirdetési felületeken és online hirdetési felületeken, erre tekintettel a jelen közbeszerzés tárgya szerinti média szolgáltatásoknak és kommunikációnak, kiemelten az 'Új világ született – Európai testvérháború 1914-1918'- média-megjelenés tekintetében."

A tendert egyetlen indulóként húzta be a Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft..

Emlékeztetőül: a Lounge Design neve 2015-ben lett közismert, amikor kiderült, hogy ők készítették a migránsellenes, "Ha Magyarországra jössz" plakátokat.
Kevésbé ismert viszont, hogy ugyanők felelősek a 2013-as "Magyarország jobban teljesít" szlogenű kampány arculatáért is.

A Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda ugyanakkor 2016. november 1. és 2017. február 28-a között 9,58 milliárd forint értékben kötött szerződést a két céggel  "lakossági tájékoztató kampányok" címszóval.

Valószínűleg ebből a pénzből futott 2017 elején a "Magyarország erősödik", és az európai pofára esés óta rohamtempóban leépített "Állítsuk meg Brüsszelt" propagandakampány is.