Nagy Gábor Tamás – az I. kerület fideszes polgármestere nem sajnálja a pénzt, illetve meglehetősen unhatja, ha állandóan ugyanabban a kocsiban kell ülnie, úgyhogy inkább vásároltatott magának kapásból kettőt is az önkormányzat pénzéből a Magyar Nemzet tudomása szerint.
A polgármesternek személyes használatra 2014-ben vett egy Nissan Leaf elektromos autót a Budavári Önkormányzat (azért jár a keksz, hogy legalább környezetkímélő), de aztán az úrnak annyira megtetszhetett ez az elektromos hajtás téma, hogy egy évvel később kapott egy hibrid meghajtású Lexust is, természetesen mindkettő hivatali autó, bár személyes használat esetében ez maximum annyit jelent, hogy nem ő fizette a kocsikat.
Az mindenesetre látható, hogy a budavári polgármester szívén viseli a Föld megmentését: 2015 végén az ő kezdeményezésére vezették be a környezetkímélő gépkocsik ingyenes parkolását a fővárosban. Ebből a szempontból legalább hiteles, hogy ilyen autókkal jár, de hogy kapásból kettővel is?! Vagy csak azért merült fel benne ez az ötlet, hogy olcsóbban parkolhasson?
Na de nem ez a slusszpoén. A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy a fideszes polgármester nem is autóval jár dolgozni, mert a városháza kb. 200 méterre van attól az egyébként patinás műemlék épülettől, ahol ő lakik. Mielőtt valaki azt hinné, hogy ez családi örökség, esetleg ő spórolt rá, nem, természetesen ezt is az önkormányzat biztosítja neki. Nagy Gábor Tamás a saját maga vezette kerülettől bérel – szigorúan piaci alapon – egy 71 négyzetméteres lakást, 81 ezer forintért. Aki kicsit is jártas az albérletárakban, az tisztában van vele, hogy ennek annyi köze van a valós árakhoz, mint az NB1-nek a teltházas meccsekhez.
Most akkor miért kell kettő hivatali autó a 200 méteres távolságra?
Az önkormányzat a Nissan megvásárlásakor méltóztatott annyit mondani, hogy a környezettudatosságot hangsúlyozzák – ami rendben is van igazából. Vagyis rendben lenne, ha nem 200 méterre lakna a polgármester a hivatalától. A Lexus beszerzésénél már nem mondták el, hogy itt is a környezetkímélés volt a lényeg, vagy csak nagyon bejött ez a típus a polgármester úrnak, vagy mégis mi a francért vettek még egy kocsit.
Később azonban fény derült a rejtélyre. V. Naszályi Márta a Párbeszéd I. kerületi képviselője a Magyar Nemzetnek elmondta, hogy ő azt az indoklást kapta, hogy a Nissan korlátozott hatótávolságú autó, míg a Lexus terepjáró távolsági közlekedésre is alkalmas. Sőt! Négyen is elférnek benne a csomagokkal együtt, így testvérvárosi kiküldetésekre is utazhatnak vele.
Így már azért kezd összeállni a kép. A Nissan jó lehet arra, hogy beguruljon vele a polgármester úr a hivatalba, míg a Lexussal lehet utazni távolabbra is. Miért nem vettek egy kisbuszt, azzal az egész hivatalt vihetnék kirándulni?!
A Lexus egyébként 15 millióba került, és évente 3-5 alkalommal utaznak ilyen kiküldetésre. A vásárlást azzal is indokolták, hogy az önkormányzat Hondája rendszeresen meghibásodik, ezért szükség van egy megbízható autóra. Ez már csak azért is érdekes, mert a hivatal korábbi adatai szerint a régebbi autót rendszeresen szervizelték, 2010 és 2014 között 3,2 millió forintot költöttek erre – ráadásul ebben nincs is benne az akkumulátorcsere és az új abroncsok sem.