Megkérdeztük, mennyit költött a Fidesz plakátokra 2002 és 2016 között

Ha már annyit érdeklődnek a Jobbik költései iránt, mi az ő költéseikre is kíváncsiak voltunk.

A Fidesz pártigazgatójának küldött levelünkben arra voltunk kíváncsiak, hogy 

 - Mennyibe kerültek a Fidesz közterületi reklámkampányai a 2002-2016 közötti években? (évenkénti bontásban, az országgyűlési választásokra, az EP-választásokra és az önkormányzati választásokra fordított összegeket külön-külön kimutatva)

 - Milyen forrásból finanszírozták az említett kampányokat?

 - Mely cégektől rendelték meg a hirdetéseket? (évenkénti bontásban, az országgyűlési választásokra, az EP választásokra és az önkormányzati választásokra külön-külön kimutatva)

 - Cégenként hány és milyen típusú reklámfelületet béreltek? (évenkénti bontásban, az országgyűlési választásokra, az EP választásokra és az önkormányzati választásokra külön-külön kimutatva)

 - Cégenként mekkora összeget költöttek hirdetésekre? (évenkénti bontásban, az országgyűlési választásokra, az EP választásokra és az önkormányzati választásokra fordított összegeket külön-külön kimutatva)

Kubatov Gábor levelét megírta, s abban arról tájékoztatta kedves olvasóinkat, hogy 

"Az Ön által kért adatok nem minősülnek közérdekű adatnak, így ezek kiadása sem kérhető az Infotv. alapján. A bírói gyakorlat (így különösen a Kúria Pfu.IV.21.036/2O14/5. számú ítélete) alapján ugyanis egy párt - mivel a tevékenysége alapvetően politikai véleményformálás, ami nem tartozik az állam által ellátandó feladatok közé - nem minősül közfeladatot ellátó szervnek, ezért a beszámolójának közzétételén felül a gazdálkodásával kapcsolatban további adatigénylések teljesítésére sem kötelezhető."

Világos. Egyszerű, mint az egyszeregy. De akkor a Jobbik esetében miért nem?