Ma is kaszál egy Fidesz-közeli cég 4 milliárdot

Külföldre is megy a pénzből.

Most épp nem Rogán Pasa parki szomszédja (Csetényi Csaba) és nem is a Fidesz-frakció egykori titkára (Kuna Tibor), hanem a harmadik Fidesz-közeli marketingcég, a Balásy Gyula vezette cégcsoport szerződhetett közel 4 milliárd forint plusz áfa keretösszegig. A Rogán Antal irányítása alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal által kiírt tender eredményét ma tette közzé az EU közbeszerzési értesítője.

Ebből kiderül, a Fidesz-kedvenc New Land Media, valamint Lounge Design Kft. (e kettő Balásy cége) mellett a konzorcium tagja az MEC Hungary Médiaügynökség Kft. Utóbbi a nemzetközi marketingcég, az Európában londoni és amszterdami központtal is rendelkező Young and Rubicam vezette cégcsoport tagja.

A pályázati kiírás szerint a Fidesz-kedvenc cégnek Magyarországot turisztikai célként kell bemutatnia számos térségben, így nemcsak az EU tagállamaiban, hanem Oroszországban és a többi posztszovjet tagállamban vagy éppen az Öbölmenti arab országokban is.

A közbeszerzésre két induló nevezett, a másik vállalkozás, a Mindshare Médiaügynökség Kft. volt. Ez a cég a konzorcium harmadik tagjával, a MEC Hungaryvel közösen tulajdonosa a Portland Közterületi Reklám ügynökség Kft.-nek (nyár óta a neve Portland Data and Entertainment Kft). A Mindshare azonban az ajánlatát visszavonta, így anyacégének konzorciuma nyerhetett a tenderen.

Érdekesség, hogy a közbeszerzési adatbázisban fellelhető ajánlati összegezés szerint az elbírálók sem voltak teljes mértékben megelégedve Balásyék ajánlatával. Az elbírálók a kommunikációs stratégiát és a kreatív eszközöket csak 9, a médiastratégiát pedig csak 16 pontra taksálták a megszerezhető 20-20 pontból. Az indokolás itt olvasható:

Balásy cégei idén januárban kerültek ismét a figyelem középpontjába, amikor mosolyszünet volt az Orbán-kormány és Rogán Pasa parki szomszédja között, a New Land és a Lounge Design ekkor lépett újra a piacra jelentős mértékben.

A Fidesz-közeli médiacégről legutóbb két hete írtuk meg: az Erzsébet-táborok hirdetésével, a vizes vb reklámozásával, a Nemzeti Konzultáció nevű kamukampánnyal, valamint fizetett pr-cikkekkel csaknem 5 milliárd forint ütötte a markát.

Három hónap alatt ötmilliárd forintunkba került a kormánypropaganda

A portál megtudta: A propagandahadjárat kivitelezői Balásy Gyula már korábban is bevált cégei, a Lounge Design Kft. és a New Land Media Kft. voltak. Júliusban, augusztusban és szeptemberben négy nagy összegű médiakampányt rendelt meg a Miniszterelnöki Kabinetiroda:1.