Dakar, 2. nap: óriásit bukott az egyik Mini, bokatörés a vége

Folytatás.

Cyril Despres (Peugeot 3008 Maxi) nyerte a 267 kilométeres szelektív szakaszt, ezzel összetettben is vezet. Despres és társa gyakorlatilag hibátlan navigációval teljesítette a távot. Stephane Peterhansel (Peugeot 3008 Maxi) mindössze 48 másodperccel mögötte ért be, összetettben 27 másodperc a hátránya. A különbséget tényleg az útkeresés jelentette: Peterhanselék háromszor is elkeveredtek a navigációs pontok között. A harmadik helyet is a Peugeot zsebelte be, a tegnapi fékhiba után Sebastien Loebbel. A negyedik Peugeot a hatodik lett, Carlos Sainz kétszer is defektet kapott.

A nap vesztese a Mini, Bryce Menzies már a második napon búcsúzni kényszerült.

"Én jól vagyok, de a navigátorom miatt aggódtam, eltörte a bokáját. Keményebb talajon kezdtük a napot, amikor Pete szólt, hogy dupla felkiáltójeles rész következik. Úgy láttam, hogy kisebb az ugrató, mint amekkora valójában volt. Elemelkedett az autó hátulja, és az első lökhárítóra érkeztünk. Azt hiszem, öt vagy hat bukfencünk volt. Nem így terveztem az első Dakarom"

 - mondta a Menzies, aki már csak azért is csalódott lehet, mert az első nap után még a negyedik helyen állt.

Videó a bukásról:

Szalay Balázsék (Opel Crossland X) a 42. helyen értek be, összetettben a 41. pozícióban állnak.

"Az első száz kilométert öt óra alatt tettük meg, pedig a legnagyobb dűnét simán vettük, megelőztünk vagy tíz-tizenöt autót, utána azonban elszúrtam egy simának tűnő átkelést."

Nem volt egyszerű napjuk, rossz felé kerültek:

"Elakadt előttünk az egyik orvosi autó, s mutatták ugyan, hogy merre kerüljünk, de rosszul, úgyhogy huszonöt perc ásás lett a következménye."

Ha ez még nem lenne elég, technikai problémáik is adódtak:

"Utána elment a töltés, az egyik kábel lejött a generátorról, és amikor visszatettük, akkor sem töltődött az akkumulátor, úgyhogy amikor a defektcsere után lefulladtunk egy dűnén, soha többet nem indult be a kocsi. Több mint fél órát vártunk, amíg valaki arra jött és segíteni is hajlandó volt, meghúzott minket és így tudtuk folytatni az utunkat a cél felé. Pontosabban volt még egy rövid ásásunk, de akkor én már ki sem szálltam, nehogy megint ott ragadjunk - Laci egyedül lapátolt"

 - nyilatkozta Szalay Balázs a nap végén.

Ezen kívül is volt egy megállásuk, mert égett szagot éreztek az Opelben, de nem lett belőle baj.

Motorosok

Horváth Lajossal együtt tíz motoros is feladta a Dakart, már a második napon. Horváth motorjának hűtése ment tönkre, emellett a vízforralás is megadta magát, az erőtlen motorral kénytelen volt kiállni. Gyenes Emánuel a 37., Dési János a 88., Saghmeister Gábor a 118. helyen ért célba. A győztes Joan Barreda Bort lett a Hondával.

A kamionosoknál a Kamazt vezető Nikolev lett az első.

A harmadik napon Piscóból San Juan de Marconába mennek, 502 kilométer a táv, ebből 295 kilométer az igazán izgalmas rész.

2. nap, Pisco–Pisco (össztáv: 279 km, ebből szelektív szakasz: 267 km)

Autósok: 1. Cyril Despres, David Castera (francia, Peugeot 3008 Maxi) 2:56:51, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Peugeot 3008 Maxi) 48 másodperc hátrány, 3. Loeb, Elena (francia, Peugeot 3008 Maxi) 3:08 p h., …42. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Crossland X) 2:59:24 ó h. 

Motorosok: 1. Joan Barreda Bort (spanyol, Honda) 2:56:44, 2. Van Beveren (francia, Yamaha) 2:54 p h., 3. Walkner (osztrák, KTM) 4:24 p h., …37. Gyenes Emánuel (romániai, KTM) 34:34 p h., …88. Dési János (magyar, KTM) 1:32:25 ó h., …118. Saghmeister Gábor (szerbiai, KTM) 2:52:02 ó h.

Összetett

Autósok: 1. Cyril Despres 3:21:18, 2. Peterhansel 27 mp h., 3. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota Hilux) 5:44 p h., …41. Szalay 3:04:20 ó h. 

Motorosok: 1. Joan Barreda Bort 3:18:36, 2. Van Beveren 2:30 p h., 3. Walkner 4:50 p h., …35. Gyenes 41:51 p h., …100. Saghmeister 3:07:12 ó h., …108. Dési 3:40:29 ó h.

Összefoglaló az első napról:

Jól kezdtek a magyarok a Dakaron

A szervezők nem hagytak időt a baráti autókázásra Dél-Amerikában, rögtön a dűnék közé tették a versenyzőket. A 40. Dakar-rali nyitónapján 242 kilométert kellett megtenni Lima és Pisco között, közúti és egy 31 kilométeres szelektív szakaszon. A dűnék között Nasser Al-Attiyah volt a legjobb, 21 perc 51 másodperccel, mögötte csapattársa 25 másodperces hátrányban Bernhard ten Brinke.

(címlapfotó: ASO/@World/A.Lavadinho / Facebook)