Írás-olvasás 2.0

A világ rohan, de vajon képesek vagyunk-e tartani az iramot? És akarjuk-e?

A Grasshopper (szöcske) alkalmazás szórakoztató formában tanítja meg a Java Scriptben történő programozás alapjait. Ez egy kifejezetten kezdőknek szánt app, így aki valamennyire már tud kódolni, annak nem biztos, hogy érdemes letöltenie - írja cikkében a hvg.hu.

Alapok

Mint a Google fogalmaz, a Grasshopper a legjobb módja annak, hogy játékos formában sajátítsuk  el, mit is jelent a programozás.

Három fő szekció lesz, és valamennyiben számos példa is található: 

  1. Az Alapoknál megtanulhatók a kódolás alapjai.
  2. Az Animáció I-nél a népszerű D3 könyvtár segítségével tanulhat meg rajzolni a felhasználó.
  3. Az Animáció II-ben már összetettebb funkciókat hozhat létre a D3 könyvtár segítségével.

Valamennyi programozási fogás elsajátítása után az app ellenőrzi a megértetteket, erről valós idejű visszajelzést ad, és a korábbi eredmények is bármikor visszakereshetők.

Ahogyan erről elolvastam, kíméletlen kendőzetlenséggel ütött rajtam a felismerés (amit azért nagyjából eddig is sejtettem), hogy

a 21.század exponenciálisan fejlődő világában én valahol nagyon lemaradtam.

Kétszer is elolvastam a HVG cikkét, és bár azt elsőre is értettem, hogy mi a funkciója a Google alkalmazásának, abba kellemetlen volt belegondolnom, hogy ha valaki megkérne, hogy definiáljam a "programozás" szót, gyakorlatilag semmit nem tudnék mondani. 

Így hát teljes mértékben találva érzem magam a mondatrész által, hogy "a Grasshopper a legjobb módja annak, hogy játékos formában sajátítsuk  el, mit is jelent a programozás."

Utolérni a kort

Amikor fiatalabb (vagy idősebb de modernebb) barátok ismerősök a programozás elsajátítását jelentőségében ahhoz hasonlították, mint az írás-olvasás, akkor olyan lehettem, mint évszázadokkal ezelőtt egy földműves, vagy gyári munkás, akinek valaki arról beszélt, hogy írni, olvasni mennyire fontos lesz majd. Biztosan elhitte, de nem biztos, hogy értette, átérezte, hogy miért.

Nem tény, talán csak megfontolásra érdemes észrevétel, hogy a világ elképesztő sebességű fejlődése miatt nagyon hamar le tud szakadni az az ember, aki nem igyekszik tudatosan tartani a lépést, vagyis egyre fiatalabban lesz a tudásunk elavult.

Nem tudom, hogy mire jó a programozás, hogy ennek bármilyen szintű ismereteimet hol fogom tudni hasznosítani, de hiszek a fiatalabbaknak, a modernebbeknek, az okos embereknek, és letöltöm azt az alkalmazást. Mert valahol, valamikor el kell kezdeni. És miért ne éppen most, miért ne éppen így? 

Letöltés indul

A Grasshopper app, amelyet A Google Area 120 nevű kódoló csapata által fejlesztett applikáció elérhető az Apple Store-ban (iOS-es verzió – Grasshopper by Area 120), illetve a Google Playben (androidos változat – Grasshopper: Learn to Code for Free) is.

Egyre gyorsabban...

A londoni Science Museumban az intézmény fennállásának 100. évfordulója alkalmából kiválasztottak tíz találmányt, amelyeket az emberiség történelmében a legfontosabbnak ítéltek.

„Azért ezt a tíz dolgot választottuk, mert igen nagy fontosságúak a világtörténelemben, és óriási hatásuk van arra, ahogyan ma élünk" – nyilatkozta a 2009-ben Tim Boon, a múzeum főkurátora.

A kiállítás anyagából származó tíz tárgy, - amelyre szavazni lehetett - időrendi sorrendben a következő: 

  • gőzgép (1712) 
  • Stephenson gőzmozdonya (1829) 
  • elektromos távíró (1837) 
  • röntgengép (1895) 
  • Henry Ford T-modellje (1908) 
  • penicillin (1928) 
  • a V2 rakétamotor (1944) 
  • a Pilot ACE számítógép (1950) 
  • az eredeti DNS-modell (1953)
  • az Apolló 10 űrkompja (1969)

A fejlődés egyre gyorsuló ütemét (amiről fentebb már szó esett) bizonyítja az is, hogy míg a gőzgép és Henry Ford T-modelljének bemutatása között 196 év telt el, addig a T-modell és az Apolló 10 program (illetve az Apollo 11-hez köthető Holdraszállás) között mindössze 61 esztendő.

Na, akkor én lassan elkezdek barátkozni ezzel az alkalmazással...