A Klebelsberg Központ új elnöke: „nincs országos pedagógushiány”

Hajnal Gabriella szerint a tankerületek tavaly is megoldották a problémát.

Mint mondta, szeretnék elérni, hogy az iskolák megismerjék egymást. Beszélt arról, hogy milyen sikeresek a Komplex Instrukciós Program (KIP), de vannak nagyon jó egészségfejlesztési, mérés-értékelési és egyéb programok, amelyeket szélesebb körben kellene megismertetni.

Azokban a térségekben, intézményekben, ahol sok a hátrányos helyzetű gyerek, mindenütt megkezdődött a fejlesztés - mondta.

A pedagógushiánnyal kapcsolatos kérdésre válaszolva megjegyezte, az elkövetkező hét évben biztosan nem várható, hogy a nyugdíjba vonulás miatt magasabb létszámban lenne szükség utánpótlásra. Nincs országos pedagógushiány.

„Teljesen természetes a fluktuáció, betöltetlen álláshelyek vannak, de nincs országos pedagógushiány”

- szögezte le a Magyar Hírlapnak. Majd azért hozzátette, nem mondhatja azt, hogy „mindenütt minden tanár meglesz, mert nem lenne igaz”, de szerinte ez minden évben így van. Ugyanakkor kijelentette:

„bár tavaly is voltak néhány helyen betöltetlen állások, a tankerületek megoldották a problémát.”

Hajnal Gabriella szerint a tankerületi központokon belüli és a tankerületek közötti együttműködés segítségével biztosított mindenhol a szakos ellátottság.

„Egyébként sokszor úgy jön ki egy-két státusznyi hiány, hogy pár óra van minden tantárgyból. Két óra történelemre, három óra matematikára, egy óra fizikára nem lehet tanárt felvenni, nincsenek hat-nyolc szakos tanárok. Ezeken a helyeken óraadókkal, vagy túlórákkal lehet csak megoldani az ellátást, ez korábban is így volt”

- fejtette ki a Klebelsberg Központ új elnöke.

Arról is beszélt a Magyar hírlapnak, hogy több száz iskolában zajlanak infrastrukturális és digitális fejlesztések, illetve folyik a tanuszoda-, tornaterem-, tanteremfejlesztési program is.

Fotó: Bruzák Noémi/MTI

Klebelsberg Központ új elnöke: rossz tendencia, hogy sok 14-15 éves gyerek már éjszakai szórakozóhelyekre jár

Szerinte a tankerületi központok létrejöttével sokkal stabilabb a rendszer, sokkal jobban, gyorsabban, hatékonyabban működik minden.„A cél az, hogy mindenhol egyformán jó, színvonalas oktatás legyen megfelelő infrastrukturális háttérrel. Jelen pillanatban még vannak olyan iskolák, amelyek között nagy különbségek vannak, éppen ezért jobban kell segíteni a hátrányosabb helyzetben lévő köznevelési intézményeket.