A Jobbik továbbra az egynapos autópálya-matrica bevezetését sürgeti

Miért nem akarja a hatalom?

Z. Kárpát Dániel az Innovációs és Technológiai Minisztérium I. kerületi székhelye előtt tartott sajtótájékoztatón úgy értékelt: a kormány igyekszik megsarcolni az autósokat, igyekszik minél nagyobb költségvetési bevételre szert tenni.

Érthetetlennek tartotta, hogy tíznapos autópálya-matricára vannak "kényszerítve" a magyar autósok, azok is, akik például csak félnapos ügyintézés miatt veszik igénybe a sztrádát.

A politikus szerint a 24 órás matrica árát ezer forint alatt lehetne meghatározni. Jelezte, gondolkodnak egy családosok, nagycsaládosok által igénybe vehető, hétvégi pályamatrica bevezetésének lehetőségén is.

Szerinte ezek a konstrukciók érdemi költségvetési kiesést nem okoznának.

Z. Kárpát Dániel kitért arra is, az éves autópálya-matrica Magyarországon a legdrágább egész Európában. A bruttó átlagbérekhez viszonyítva pedig "brutális túladóztatás" történik az autópályadíjban - tette hozzá.

Közölte, a Jobbik szakmai vitát indít erről a kérdésről, nyitottak bármilyen életszerű megoldásra. 

Tokody Marcell Gergely, a Jobbik fővárosi képviselője szerint Budapest az elmúlt években "a soha véget nem érő útfelújítások városa lett".

Külföldi példára hivatkozva azt mondta, akkor kellene az utakat lezárni, amikor tényleg történik munkavégzés, és kizárólag annyi időre, amíg ott munkát végeznek. Akkor kellene az utakat lezárni, amikor ott a legkisebb a forgalom - tette hozzá.

Kifogásolta azt is, hogy Magyarországon az útfelújítások általában nem járnak a forgalmi funkciók bővítésével.