A sovány tejtermék kiválthatja a vérnyomáscsökkentőket
Vizsgálatok igazolták, hogy a sovány tej és származékai hatékonyan segíthetik, szerencsés esetben helyettesíthetik a vérnyomáscsökkentő gyógyszereket.
A magas vérnyomás általában nem okoz panaszt, de a szív- és érbetegségek egyik legfontosabb kockázati tényezője, a szélütés, az agyi katasztrófa szempontjából az első számú rizikófaktor. Ráadásul rendívül gyakori: becslések szerint világszerte egymilliárd embernek kórosan emelkedett a vérnyomása. Igen sokan irtóznak a tabletták szedésétől, viszont a megfelelő táplálkozás hatékonyan csökkentheti ezt a kockázati tényezőt. Yves Pouliot kanadai professzor összefoglalta a tej vérnyomáscsökkentő hatására vonatkozó adatokat. Tanulmánya a Dairy Nutrition című szakfolyóiratban jelent meg.
Pouliot professzor idézi az évekkel ezelőtt, könyv formájában is megjelent DASH-tanulmányt, amelyben a betűszó azt jelenti: "a diéta alkalmas segíteni a hipertóniásokat". Az étrend lényege sok gyümölcs, zöldség és naponta három alkalommal sovány tejtermék fogyasztása, illetve a konyhasóbevitel jelentős csökkentése. A tejfélék vérnyomáscsökkentő hatásában az egyik legfontosabb tényező a bőséges kalciumbevitel. Ráadásul a tejben lévő kalciumról kimutatták, hogy biológiai beépülése sokkalta jobb, mint a táplálékkiegészítők vagy tabletták formájában bejuttatott kalciumé. Hasznos még a tejben lévő magnézium és kálium is.
A tej vérnyomáscsökkentő tulajdonságának legfontosabb elemét a bioaktív peptidek jelentik, amelyeknek hatásmódja hasonló az egyik legerélyesebb vérnyomáscsökkentő gyógyszer, az úgynevezett ACE-gátló készítményekéhez. Hollandiában a Wageningen Egyetem kutatói kétezernél több 55 évesnél idősebb, panaszmentes ember egészségét figyelték. Két év után 30 százalékkal kevesebbnek lett magas vérnyomása azok közül, akik a legtöbb sovány tejterméket fogyasztották. A zsíros tejtermék, a vaj és a sajt nem volt ilyen védő hatású.
Ralston ausztráliai professzor a Journal of Human Hypertension folyóiratban közölte több vizsgálat összesített eredményeit, amelyek megegyeztek az előző adatokkal: a zsírszegény tejtermékek csökkentik a vérnyomást.
MTI - barikad.hu
FRISS HÍREK
- 21:42
Fontos várost foglalt el a Hezbollahhal a szír hadsereg
- 21:05
Magyarországnak drága a korrupció
- 20:40
Feloldották a zárást a 3-as főúton Gödöllőnél
- 19:50
Bezárták a szavazóhelyiségeket Horvátországban
- 19:37
Így működik a fideszes cenzúra a PécsTV-nél?
- 19:22
Maffiaháború a magyar belpolitikában
- 18:55
Gránát miatt lezárták a Duna-partot Dunakeszinél
- 18:37
Heves zivatar és jégeső várható vasárnap este
- 18:20
Elfogott kínai halászokkal zsarolnak az észak-koreaiak
- 17:58
Továbbra is nyeregben Obama
- 17:47
Moszkvában választ elnököt a súlyemelők világszövetsége
- 17:28
Légi bemutatón zuhant le egy repülőgép Törökországban
- 16:51
Kína a görögök segítségére lesz a "kihívások leküzdésében"
- 16:44
Eső és lehűlés várható jövő héten
- 16:30
Jobbikos siker: megvonják a III/III-asok nyugdíjpótlékát
- 15:58
Japánok életéért tárgyalna Abe Sindzó Észak-Koreával
- 15:42
Múzeum lesz az egykori német császár utolsó otthonából
- 15:22
Ismét zavargások Tunéziában
- 14:52
Magyar diák sikere az ISEF nemzetközi innovációs versenyen
- 14:38
Zsiráfborjú született a budapesti állatkertben
- 14:29
Harmincmillió forint értékű csempészcigaretta lapult a kisbuszban
- 14:15
Jobbik: Fokozatos béremelésre van szükség az egészségügyben
- 14:00
„Tudnál adni egy kis pénzt és cigit?” – Őrizetben a lejmolóból lett rabló
- 13:41
Észak-Korea tovább provokál – megint kilőttek egy rakétát
- 13:36
Elkerülik Ciprust a turisták
- 13:09
Halálos motorbaleset Gödöllőnél
- 12:54
Képes beszámoló a csíksomlyói búcsúról
- 12:36
Időzített bomba ketyeg a kínai bankokban?
- 12:18
Tűz pusztított egy tízemeletes ház szemétledobójában
- 11:46
Csökkent az élelmiszerek forgalma
- 11:29
Szíria megunta a provokációt - rakétákat irányzott Izraelre
- 11:03
Motorosok ütköztek frontálisan Ómassán
- 10:44
Jó az idei halszaporulat a Tisza-tavon
- 10:26
ByeAlex tízedik lett az Eurovíziós Dalfesztiválon
- 10:17
Pünkösdi hagyományok
- 09:52
Gigantikus lottónyeremény az Egyesült Államokban
- 09:40
Kaszával gyilkolta meg a gyanútlan motorost
- 09:35
Szíriát is lerohanhatja az USA?
- 09:09
Moszad és CIA ügynököket kötöttek fel Iránban
- 08:46
Egy kilométer hosszú vasúti légkábelnek kelt lába
- 08:26
Az EU bővítési biztosa megfedte Moldovát
- 08:17
Kokainbáró magángépét használta a Costa Rica-i elnök
- 08:10
Földrengés volt Heves megyében
- 21:58
Motorbaleset Szolnokon
- 21:22
Magyar nő gyilkosát keresik Olaszországban
- 20:44
Úton az ezüst felé a Videoton
- 20:16
NB2-ben ragadhat a Vasas
- 19:38
Ezernyi zarándok látogatott Veszprémbe
- 19:16
Záhonynál nem jó most kamionosnak lenni
- 19:09
Amerikában kezelik a Barca edzőjét
- 18:31
Rakétákat lőtt ki Észak-Korea, a tengerbe csapódtak
- 18:07
Többé nem pénzelhetik külföldről a baloldalt?
- 17:33
Mutyikormány ellen a maffiabaloldal
- 17:07
Lengyelországba kerül a csíksomlyói szobor másolata
- 17:06
Merénylet: 9 halott, 10 rendőrt elraboltak
- 16:29
Holnap újra megázhatunk
- 16:03
Izgalmas lesz a hajrá - a Fradi nyerte az örökrangadót
- 15:52
Rákóczi-emlékmenet Budapesten
- 15:11
Közel százezer tüntető, kevesebb az antifasiszta
- 14:55
Serena Williams negyedik győzelmét arathatja
- 14:48
Webkamera követte: kikelt a fióka
- 14:26
Trafikmutyi-eljárás a drága tankönyveknél is
- 14:09
A magyar virtus
- 13:53
Magyar kalapácsvető világrekord született
- 13:31
Megöltek egy rendőrparancsnokot
- 13:14
Halálra gázoltak egy nőt Gyomaendrődön
- 12:56
4,63 millió forint bírság közúti szabálytalanságért
- 12:34
Fegyveres rablókat fogtak Budapesten
- 12:16
Igazi férfi: mentelmi jog mögé bújik Daher Pierre
- 11:58
Rakétákkal kísérletezett Észak-Korea
- 11:36
Leszakadt egy vaslépcső az uszodában, gyerekek is megsérültek
- 11:24
Tiltott pornográf felvételeket készített egy férfi
- 11:05
A fővárosi önkormányzat kezébe kerülhet a Margitsziget
- 10:46
Egy évre felfüggeszthetik a pártok állami finanszírozását
- 10:27
Terjed a deviáns házasság a világon









