2017. 01. 10. 10:51

Budapest közlekedése egy képen

Így araszol a dugóban a "szélsőségesen tömegközlekedés-orientált" városban a villamos.

Íme:



A kozlekedotomeg.blog.hu készített egy részletes javaslatcsomagot a fonódó villamosok és a 9-es autóbuszok előnybe részesítéséről. Ennek lényege, hogy a ma a közúti forgalomban araszoló villamosokat - mivel roppant ügyesen ráeresztették az autókat a villamospályára - kiszabadítanák az autók okozta dugóból.

Eszerint a Bécsi út (a Nagyszombat utca – Zsigmond tér szakaszon) és a Frankel Leó út (a Zsigmond tér – Üstökös utca szakaszon) déli irányban csak a közösségi közlekedés járművei, a kerékpárosok és a helyi lakosok előtt lenne járható. E módosítás révén a Lajos utca – Árpád fejedelem útja útvonalon közlekedő 9-es és 109-es autóbuszok is beterelhetőek lennének a sínekre, így azok mentesülnének a kritikus torlódásoktól. Mindezek figyelembe vételével az Árpád fejedelem úti buszsáv közúti forgalmi sávvá lenne alakítható, mely bőven képes volna fogadni a Frankel Leó útról a Margit körútra tartó forgalmat, tehát a közúti kapacitás összhálózati szinten nem módosulna és a közlekedési lehetőségek tekintetében sem történne változás. Az északi irányú vágányokra viszont továbbra is behajthatna mindenki, tehát a környékbeli intézmények és cégek ugyanúgy akadálytalanul elérhetőek lennének.

A szakmai blog javaslata szerint az érintett szakaszon a jelzőlámpák újrahangolása is szükséges volna, ugyanis némely jelzőlámpa a villamosok szempontjából rosszkor, vagy nem elég sűrűn vált, míg bizonyos helyszíneken a lámpás szabályozást az elhanyagolható forgalom miatt teljesen el is hagyhatnák.

Kérdés ki fogja meghallgatni ezt a felvetést egy olyan városban, ahol a városvezetés számára az autó jelenti A közlekedést, és gondolkodik úgy a közösségi közlekedésről, mint tették azt 1973-ban. Különösen úgy, hogy a fenti képen látható állapotokat a jelenlegi városvezetésnek köszönhetjük, ugyanis az eredeti tervekben a forgalomcsillapítás is szerepelt, ám 2015-ben ezt a változó "közlekedéspolitikai koncepciónak" nevezett visszafejlődés során ezt természetesen törölték, nehogy véletlenül gyorsabb és versenyképesebb legyen a tömegközlekedés az imádott autóknál.