A magyarok több mint háromnegyede nem javasolná senkinek, hogy pedagógusnak álljon - derül ki az Ipsos friss kutatásából, amely szerint a magyar felnőttkorú lakosság elégedetlen az ország oktátási rendszerének jelenlegi formájával, az oktatás minőségével. Az előbbi 76 százalékos arányt globálisan 45 százalékra mérték, miközben hazánkban csupán 16 százalék ajánlja a tanári pályát.
A nemzetközi, 29 országot felölelő felmérés eredményei rávilágítanak, hogy
a legtöbb szempont alapján Magyarország az utolsók közt kullog a sorban: a tanárok megbecsültségétől a megfelelő erőforrásokon és felszereléseken át az egyenlő esélyekig, a helyzet pedig csak romlott az elmúlt időszakban.
Továbbá kiderül az is, hogy a magyar megkérdezettek 74 százaléka szerint a tanárok nincsenek megfizetve, és 73 százalék szerint nincsenek megbecsülve sem. A hazai oktatási rendszert csupán 8 százalék értékelte jóra, kétharmad viszont elégedetlen vele. Az elavult tanterv mellett a finanszírozás hiányát, valamint a politikai és ideológiai elfogultságot jelölik meg leggyakoribb problémákként.
(Kép: Ipsos)
A felmért 29 ország átlagában a válaszadók 33 százaléka értékelte jónak, 39 százaléka pedig rossznak az oktatási rendszert.
Az Education Monitor 2023 nevű, reprezentatív kutatás az Ipsos Global megbízásából készült 29 ország összesen 23 248 felnőttkorú lakosának bevonásával június 23. és július 7. között.
(Címlapkép: Diáktüntetés május 19-én - Béli Balázs/Alfahír)