Az Operaház világszintű akusztikáját használja ki az Anna Karenina-balettadaptáció

Borisz Eifman orosz rendező világhírű társulata mutatja be az Anna Karenina balett előadását júniusban két alkalommal a Magyar Állami Operaházban. Borisz Eifman személye pedig már önmagában garancia az élményre, mert a balett műfajának megújítójaként tartják számon szerte a világon.
 
"Eifman egészen furcsa gondolkodású ember, teljesen megváltoztatja azt, amit az ember a balettról gondol" - mondta Nagy Tamás, a produkció főszervezője az M1 aktuálison. Azt is megemlítette, hogy a darabot hatalmas sikerrel játsszák a világ legnagyobb színpadain – írja az MTI.
 
De ennél jóval több is kiderült a vele készült interjúból, például, hogy az Eifman Balett csak nagyon ritkán lép fel élőzenekari kísérettel, ezért a budapesti előadások különlegessége, hogy azokon a Kodály Filharmónia Debrecen kíséri majd az orosz együttest. De a rendező azért járult hozzá az élőzenei kísérethez, mert a budapesti Operaházat a világ egyik legjobb akusztikájával rendelkező helyszínének tartja.
Kovács Lászlót, a zenekar vezető karmesterét is megszóltaltatták a műsorban. Tőle megtudtuk, hogy a darab Csajkovszkij műveire - de nem a balettdarabjaira - épül. A szerző különböző szimfonikus műveinek megfelelő hangulatú részei vannak csokorba fűzve. "Ezek nagyon sűrű zenék, ezért a mintegy két órás balett előadás a zenekart is óriási kihívás elé állítja.”
 
A világhírű szentpétervári társulat darabja a Tolsztoj-regény szerelmi háromszögének bonyolult rendszerére, Anna Karenina személyiségének kettősségére fókuszál és a szerelem által újjászületett nőt a szavak helyett a testmozdulatok pontos és erős kifejezőerejével mutatja be. A darabot június 5-én és 6-án játsszák az Operában.