Csokival fizetett a MÁV-dolgozóknak a cég, amelyik félmilliárdot kapott utasszámlálásra Lázáréktól

Csokival fizetett a MÁV-dolgozóknak a cég, amelyik félmilliárdot kapott utasszámlálásra Lázáréktól

Ez aztán a magyar munkavállalók megbecsülése. Lázárék félmilliárd forintot fizetnek egy cégnek, hogy utasszámlálást végezzenek. Ez a cég a MÁV-dolgozókkal számláltatta az utasokat. Végül a dolgozók szemét egy csokival szúrták ki fizetés gyanánt.

Hadházy Ákos országgyűlési képviselő betekintett a csokis utasszámlálás szerződésébe Lázár János minisztériumában és megdöbbent. Erről Facebook-oldalán számolt be. A képviselő már korábban írt arról, hogy a Lázár vezette építési és közlekedési tárca utasszámlálást rendelt egy cégtől.

„Eddig annyit tudtunk, hogy a pénzt ugyan a vállalat kapta, de az utasokat a kalauzok számolták ingyen, pontosabban egy csokiért cserébe”

– írta.

A szerződések megtekintése után már azt is tudjuk, milyen és mennyi csokiért, és hogy összességében mennyi munkát számolt el papíron az ezzel megbízott Trenecon Kft - írja a 444. A cég négy magyar magánszemély tulajdonában van, éves árbevétele 2020 óta kétmilliárd forint fölött van.

Hadházy posztja szerint az 507 millió forintos megbízási díjnak része volt egyebek mellett 1800 munkanap utasszámlálás, amire napi 85 000 forint plusz áfát számoltak el.

A cég 2560 doboz Merci csokival díjazta a munkában részt vevő MÁV-dolgozókat. Mivel egy ilyen csoki a lap keresése alapján 2500-2600 forintba kerül, erre nem költhettek többet 7 000 000 forintnál.

Maradt tehát még 500 000 000 forint. Ebből futotta 200 mérnöki munkanap (21,5 millió forint) a „módszertan kidolgozására”, elment 1000 munkanap a meglévő adatok beszerzésére (a legjobb munka lehetett), aztán 200 munkanapot vitt el a megszerzett adatok szintézise, végül 1500 munkanapot vett igénybe az összegző tanulmány megírása. „A tanulmányt a bérletek hatásairól kellett írni, illetve a járatok kihasználtságáról”, írja Hadházy.

A szerződés szerint a vonalak koncesszióba adását készítik elő, „gondolom, ez alapján lehet majd a nyereséges vonalakat (Mészáros) Lőrinc vasutas cégének adni, illetve újabb veszteséges vonalakat megszüntetni”, fogalmazott Hadházy, aki az egész tenderről azt írta:

„nem tűnik túlzásnak csalásról is beszélni, nem csak egyszerű pofátlanságról”.

(Fotó: MTI/Varga György)