Másfél ezer parkolóra büszkék a BKK-nál

Diadalittas közleményben jelentik: megkezdik a negyedik P+R parkoló építését Kelenföldön. Több tízezer kéne, ráadásul még a pályaudvarból is elvesznek.

[fb_pages_codes:budapest]

Megkezdték a negyedik, utolsó P+R parkoló építését a 4-es metró kelenföldi végállomásánál, a munkálatok 2016 végéig befejeződnek.
 
A Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV DBR Metró Projekt Igazgatósága az MTI-hez hétfőn eljuttatott közös közleményében azt írta, hogy a közbeszerzést legolcsóbb ajánlattevőként a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. nyerte (a korábbi parkolókat is ez a cég építette), a munkák becsült összege nettó egymilliárd forint.
    
A MÁV régi, használaton kívüli vágányainak helyén (valójában: jelenleg tartalékvágányok, amelyek a Déli pályaudvar zárolása esetén jó szolgálatott tehetnek, vagyis tehettek eddig - a szerk..) ebből a pénzből a vállalkozónak a kapcsolódó út-, víz-, közmű-, műtárgy- és magasépítési munkákkal együtt kell elvégeznie a parkoló megépítését. Az új létesítményt kerékpárosok és mozgáskorlátozottak is igénybe vehetik majd - tették hozzá.

1500 - a több tízezerre

A metróvégállomás térségében két Etele téri és két őrmezői területen, négy helyszínen csaknem 1500 új P+R parkolóhely létesül. Három építése - több mint 950 új férőhellyel - már befejeződött: az Etele téri oldalon épült parkolókat tavaly szeptemberben, illetve decemberben, az őrmezői oldalon létrehozott P+R-t pedig novemberben vehették birtokba az autósok. Az Etele téri parkolók maximális kihasználtság mellett üzemelnek, és a Budaörsi úti csomópontépítés melletti parkoló használóinak száma is folyamatosan emelkedik - írják a közleményben.

Persze - ahogyan korábban írtuk - az 1500 parkolóhely vajmi kevés, pontosabban fogalmazva röhejesen kevés arra a több tízezer autóra, ami egy hétköznapon belép a főváros nyugati kapuján. Konkrétan parkolóházakat kellett volna építeni, hogy legyen értelme az egésznek (és a 4-es metrónak), így ez nem több mint egyszerű porhintés.