Továbbra sincsenek meg a fekete dobozok

Sejthető volt, hogy a dobozok nincsenek a farokrészben, mert azok az időszakos jelek, amelyeket a hatóságok fekete dobozok által kibocsátottnak véltek pénteken, a mérések szerint mintegy fél kilométerrel távolabbi helyről érkeztek. Az is elképzelhető, hogy a jelek forrása teljesen más.
 
A farokrészt 30 méteres mélységből emelték ki tömlők és egy daru segítségével, és egy mentőhajó fedélzetére tették. "A búvárok kinyitották a farokrész kabinjának ajtaját, de nem találtak benne semmit" - közölte a kutató-mentők vezetője.
 
Pénteken megtalálták a gépen utazók közül újabb négy embernek a holttestét. Közülük kettőt ülésével együtt találtak meg, amelybe be voltak szíjazva. Így 48-ra nőtt a megtalált holttestek száma. Közülük 27-et tudtak eddig azonosítani.
 
Az AirAsia 8501-es járata 162 emberrel a fedélzetén december 28-án reggel indult az indonéziai Surabayából Szingapúrba. A kapcsolat a géppel a felszállás után 42 perccel szakadt meg, amikor az Airbus a borneói Kalimantan és Jáva között repült. Az indonéz meteorológiai szolgálat elemzése szerint a katasztrófát a szélsőséges időjárási körülmények idézhették elő.
 
Az indonéz közlekedési miniszter ideiglenesen felfüggesztette pénteken öt légitársaság 61 járatát, mert olyan napokon is közlekedtek ezek a járatok, amelyeken nem volt erre engedélyük. Korábban a miniszter az AirAsia összes Surabaya-Szingapúr járatát felfüggesztette egy időre, mert kiderült, hogy a társaságnak nem volt engedélye vasárnapokon ebben a viszonylatban repülni. A miniszter ezenkívül megbüntetett pénteken további kilenc repülési tisztségviselőt, akik engedték, hogy a 8501-es járat december 28-án, vasárnap repüljön. Így összesen 16 személy kapott büntetést az ügyben.