Pillanatnyilag nincs üzemanyaghiány, de semmi nem garantálja, hogy ez így is marad. Több szempontból is nagyon érzékeny a jelenlegi helyzet
- fogalmazott a Portrfolio.hu-nak adott interjújában Ratatics Péter, a Mol magyarországi operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója.
Ratatics úgy látja, az ársapka céljával ugyan egyetértenek, ám az torzítja a piacot, és visszaélésekhez vezet. Elmondása szerint a hatósági árazás miatt a hazai import jelentős része kiesett, mert a külföldi nagykereskedők nem érdekeltek abban, hogy ezen az áron értékesítsék az üzemanyagot. Bárminemű komolyabb probléma esetén a véges stratégiai készletekre tudunk támaszkodni, és szerinte csak a Mol-ra lehet számítani, mivel egylábú lett az ország.
A szakember kifejtette, hogy emellett a nyár 30-40 százalékkal forgalmasabb időszak; ráadásul az orosz kőolajembargó miatt nem zárható ki Európában az időszakos áruhiány sem.
A Mol-vezér szerint bizonyos korlátozásokat időnként be kell vezetni
A Mol-csoport elnök-vezérigazgatója szerint a turistaszezon beindulása, a társaság rendelkezésére álló korlátozott üzemanyag-mennyiség és technikai okok miatt volt szükség a Mol töltőállomásain péntektől bevezetett üzemanyag-tankolási korlátozásra.
Az operatív igazgató szerint tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy a schwechati finomító karbantartási újraindulása nem sikerült, az várhatóan több hónapot csúszik, ezáltal az OMV is átmenetileg kevesebb importra lesz képes. Továbbá a finomítókban végezni kell rendszeres karbantartásokat, leállásokat, ebből adódóan a dízel-termelés augusztusban a harmadára fog csökkenni - figyelmeztetett.
Ratatics Péter arról is beszélt, hogy a megnövekedett kereslet miatt lokálisan
előfordulhatnak átmeneti leürülések, azonban logisztikai leterheltségtől függően az a tapasztalatunk, hogy ez általában pár óráig tart.
Ugyanakkor a Mol-vezető úgy gondolja, ha komoly üzemanyaghiány jelentkezne, Magyarország még a legnagyobb vészhelyzet esetén is több hónapig képes lenne biztosítani az ellátást.