2016. 10. 21. 13:38

Íme a magyar buszgyártási stratégia működés közben: használt Volvókat vesz a Volánbusz

Úgy szenderült jobb létre a magyar buszgyártási stratégia, hogy meg sem született. Összesen 160 darab használt, közösségi közlekedésre alkalmas, helyi-elővárosi,  alacsonypadlós, vagy alacsony belépésű szóló és csuklós buszt szerez be a Volánbusz, lízingkonstrukcióban, méghozzá a Volvótól - derült ki az Európai Unió hivatalos lapjára felkerült szerződésből.

A szerződés értéke: 5,69 milliárd forint.

A részletes leírás szerint a Volán Buszpark Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 5,69 milliárd forintért 35 használt, helyi és elővárosi közösségi közlekedésre alkalmas, alacsony padlós szóló és csuklós, valamint 125 szintén használt, helyközi utasszállításra alkalmas, alacsony padlós, két-, illetve háromtengelyes Volvo autóbuszt lízingel az MKB-Euroleasing Autólízing Szolgáltató Zrt.-től. A szerződést már szeptember 29-én alá is írták.

Végre van már a magyar busznak is bizottsága

Ettől még persze nem kell rögtön a kardunkba dőlni, hiszen ez van ha valamit nem akarunk megoldani, arra létrehozunk egy bizottságot országában még nem feltétlenül garancia arra, hogy a maradék magyar buszgyártást is szétverjék, akár kisülhet ebből valami jó is.Ehhez azonban pár apróságot még meg kéne oldani, de erről majd később.

Mint ismert, a metrópótlás körüli szerencsétlenkedés a kormányzati körökben jó kapcsolatokkal bíró MABI-bus gyártmányainak helyzetbe hozásáról szólt. Így került a képbe a Volánbusz, ám most úgy tűnik, az mégis külföldi, használt buszokat vesz, így joggal mondhatjuk, hogy a magyar buszgyártási koncepció úgy szenderült jobb létre, hogy meg sem született.