2016. 08. 15. 10:41

Nyilvánosságra került: Soros György milliókkal pénzelte a 444-et a választások miatt is

A 444.hu 2014-ben mintegy 50 000 dollárt (körülbelül 14 millió forintot) kapott a Soros György-féle Open Society Foundationtól. A DC Leaks részeként kiszivárgott támogatásról eddig nem tudott a nyilvánosság, mivel a lap nem adott hírt a sikeresen elnyert pályázatról – számol be a mandiner.hu.

Mint az közismert Soros György a Nyílt Társadalom Alapítványok, azaz OPS több mint 100 országra kiterjedő hálózatának alapítója és elnöke. A DC Leaks oldalon vasárnap hozták nyilvánosságra Soros György alapítványa, az Open Society Foundation belső dokumentumait. A lap szerint a kiszivárogtatáshoz a Demokrata Párt körüli különféle hálózatok elleni korábbi támadás eredményeként kerülhettek nyilvánosságra.

Így került a nagyközönség birtokába az European Elections 2014 Project (Európai választások 2014 projekt) nyerteseinek a listája, amelyen belül Magyarország szinte egyedülálló módon saját alprojectet kapott.

Eszerint a 444.hu hírportál kiadó Magyar Jeti Zrt. „Civil újságírás” című projektje 49.500 dollárt kapott.

Mindezt arra, hogy 444.hu az országgyűlési választásokon - civil újságírók bevonásával – őrködjön a magyarországi választások tisztasága felett.

A mandiner.hu emlékeztetett: a 2014 tavaszán a Soros György kezdőtőkéjével indult amerikai nonprofit befektetési alap, a Media Development Investment Fund (MDIF) szerzett tulajdonrészt a 444 kiadójában százmilliós befektetéssel.

Magyarországról eredményesen pályázott a Soros Györgyhöz közel álló intézményénél a Magyar Jeti Zrt.-n kívül az X Kommunikációs Központ, a Költségvetési Felelősségi Intézet Budapest, Függetlenül Egymással Közhasznú Egyesület (FÜGE), a Magyar Helsinki Bizottság, a Political Capital és a Transparency International Magyarország is.