Politikai jegyáremelés

Bevezető: 
<p>A Jobbik egyértelműen elutasítja az indokolatlan és sunyi jegyáremelést, valamint a ránk kacsingató személyszállítás liberalizációját!</p>
Cikk Front kép - 280x185: 

Mi indokolja a gyorsvonati pótdíj bevezetését? - tehetjük fel ezt az egyszerű kérdést a Nemzetgazdasági Minisztérium illetékesének. Csak nem azért kell árat emelni, mert nagy lett a hiány a költségvetésben? Minden esetre legalább a MÁV-START szakemberei tiltakoznak az értelmetlen és utasokat távol tartó döntés ellen, mert tudják, hogy ez milyen következményekkel fog járni - írja Korondi Miklós mai írásában.

Két hónappal ezelőtt látott napvilágot az IC helyjegyek eltérő időben történő megrendelésének árfüggvénye, és ezzel a porhintéssel együtt eltörölték a virtuális kilométer-számítást is, így az utas csak akkor szembesült ezzel, amikor a pénztárnál jegyet váltott.

De mit is jelent a pótdíj, szóösszetétel. Értelmezés szerint egy olyan emelt szintű szolgáltatás nyújtását, ami az alapdíjban nincs benne, gyakorlatilag felár, mint egy gépkocsi vásárlásánál, az emelt szintű szolgáltatás. A különbség csak annyi, hogy a gépkocsinál elállhat a vevő, itt viszont nem.

Úgy látszik, hogy a látványos rezsicsökkentő intézkedésekből megtakarított apró forintokat a kormány az utazás költségeinek emelésére fordítja. Micsoda zseniális taktika!

De nézzük meg, mi minősül gyorsvonatnak? Mert mihez képest gyors a gyorsvonat? Van-e kidolgozott előírás arra, hogy egy gyorsvonat szolgáltatásai milyenek legyenek? Milyen színvonalú kocsikból álljon, mert például a Budapest – Szeged között közlekedő IC vonatszerelvények fele IC, a másik fele nem IC kocsikból áll és így árusítják rá a menetjegyeket is, miközben a vonat 9 helyen megáll. A menetrendben nincs is más lehetőség - a hagyományos személyvonatok kivételével - ebben a viszonylatban, így akár tetszik akár nem, emeltáras helyjegyet, illetve pótjegyet kell majd váltani az utazni szándékozóknak.

Csak nem a MÁV-START eszközparkjában lévő zömében 30-40 éves, elöregedett vasúti kocsik fogják biztosítani majd az emelt szintű szolgáltatást? Milyen garancia lesz a pontos, megbízható, kiszámítható vonatközlekedésre? Vajon a megemelt áru menetdíjak megfizetésével emelt szintű szolgáltatást is kapunk?

A Jobbik egyértelműen elutasítja az indokolatlan és sunyi jegyáremelést, valamint a ránk kacsingató személyszállítás liberalizációját!

Korondi Miklós - alfahir.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az alfahir.hu Facebook-oldalát is!

FRISS HÍREK