Míg a Csíkit elnyomta, tovább gazdagodott a Heineken

Emelkedett a világ második legnagyobb söripari vállalatának, a Heinekennek a bevétele és a nyeresége is 2016-ban.

Az egyszeri tételeket és az árfolyamhatást nem számolva 9,9 százalékkal, 3,54 milliárd euróra nőtt a csoport működési nyeresége, a működési haszonkulcs pedig 16,5 százalékról 17,0 százalékra javult - közölte a Heineken szerdán a vállalat székhelyén, Amszterdamban.

Az értékesítési árbevétel 1,4 százalékkal, 20,79 milliárd euróra emelkedett az előző évi 20,51 milliárd euróról. Különösen erősen nőttek az eladások Ázsiában és Mexikóban, de nőtt a bevétel Franciaországban, Olaszországban, Lengyelországban és Spanyolországban is, miközben Nigériában, a Heineken négy legnagyobb piacának egyikén, a Kongói Demokratikus Köztársaságban és Oroszországban csökkenést mértek.

A vállalat tiszta nyeresége 18,6 százalékkal 1,54 milliárd euróra süllyedt tavaly, de az egyszeri tételeket nem számolva a Heineken 2,09 milliárd euró profitot termelt, ami 8,5 százalékkal több 2015-höz képest. Az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 3,68 euró volt, szemben az egy évvel korábbi 3,57 dollárral.

A vállalat vezetése részvényenként 1,34 eurós osztalék kifizetését javasolta a 2015-ös 1,30 euró után.

A Heineken arra számít, hogy idén is növekedni fog organikus bevétele és nyeresége, tovább javul üzemi jövedelmezősége, állóeszköz-beruházásainak értéke pedig a tavalyi 1,8 milliárd euróról valamivel több mint 2 milliárd euróra emelkedik.

Ebbe ha csak minimálisan is, de azért beleszólhat az a bojkott, amit az Igazi Csíki Sör betiltása miatt hirdettek meg a Heineken ellen a Kárpát-medencei magyarok.

A kedvező gyorsjelentésnek és előrejelzésnek köszönhetően az amszterdami tőzsdén jegyzett Heineken árfolyama több mint 4 százalékkal emelkedett, napi csúcspontján 76,37 eurón, 4,68 százalékos pluszban forgott.