Összeállítás: szörnyetegek lettek az új F1-es gépek

Íme, a 2017-es koncepciók, amikkel ma már tesztelnek is.

Mercedes (W08)

Több szakértő is úgy véli, hogy a címvédő csapat idén is nagyot dobbantott. Első ránézésre ez az autó tűnik a leginkább összetettnek, még a rivális csapatok tervezői is elismerték, hogy rendkívül kidolgozott karosszériát kapott a W08.

Érdekes újításnak tűnnek az oldalszekrény elején látható elemek, valamint a hátsó légterelő előtti T-szárny.

Red Bull-TAG Heuer (RB13)

Az egyik potenciális kihívónál az autó elejének porszívó-szerű kialakítása tűnik furcsának.

Ferrari (SF70-H)

Évek óta az a vád éri az olasz istállót, hogy túl konzervatív elveket vallanak a tervezési folyamatok során. Ez most aligha mondható el róluk. Több extra is látható az autón, a T-szárnyat például ötvözték a cápauszonnyal.

Force India-Mercedes (VJM10)

A cápauszony nem túl esztétikus, az autó orra sem tartozik a legszebbek közé. Ha gyors lesz, könnyen elfelejtjük, hogy nem túl szép.

Williams-Mercedes (FW40)

Egyelőre úgy tűnik, hogy a Williams mutatta meg a legkevesebbet az idei fejlesztéseiből, több szakértő szerint is lebutított hatást kelt az autó, a csapat által kiadott grafikán.

McLaren-Honda (MCL32)

A tradicionális istálló visszatért a narancssárga színhez, ami kétségkívül jól mutat a gépen. Egyetlen céljuk, hogy idén végre visszatérjenek a sikerek útjára, de fontos kérdés lesz az is, hogy a Honda mennyit tudott fejleszteni erőforrásán.

Toro Rosso-Ferrari (STR12)

Ők mutatták be utolsóként a 2017-es autót. Teljesen új fényezés, véleményem szerint sokkal szebb, mint a tavalyi. A keskeny, egybefüggő orr is sokat dob a látványon.

Haas-Ferrari (VF-17)

A tavalyi újonc rendkívül alacsony oldaldobozokkal operál, kérdés, hogy mire lesznek képesek. A Ferrari motor jó kiindulási pont.

Renault (RS17)

Az RS17 talán képes lehet arra, amire elődje nem: minimum a középmezőny stabil szereplőjévé tenni a franciákat.

Sauber-Ferrari (C36)

Az arany csík a karosszérián esztétikailag jól mutat, a tavalyi Ferrari motor viszont komoly hátrány lehet.

A szezon március 26-án indult Ausztráliában.

(képek: Mercedes Motorsport, Red Bull Racing, Scuderia Ferrari, Sahara Force India, Williams Martini Racing, McLaren, Scuderia Toro Rosso, Haas F1 Team, Renault Sport, Sauber)