Így lett egyszerű biznisz a húsvétból

A legnagyobb brit közvélemény-kutató cég, a YouGov a héten 2670 brit felnőttet kérdezett meg arról, hogy gondolkodásukban mi kapcsolódik a legszorosabban húsvét ünnepéhez.

Több lehetőséget is ki lehetett választani, de a legtöbben, 76 százaléknyian a húsvéti csokoládétojást jelölték meg.

A második helyre 67 százalékkal a négynapos húsvéti munkaszüneti hétvége került, 62 százaléknak pedig a Nagy-Britanniában első számú húsvéti édes péksüteménynek számító mazsolás-fahéjas kalács, a hot cross bun is eszébe jutott az ünnepről.

Krisztus személyét a megkérdezettek 55 százaléka köti szorosan húsvét ünnepéhez.

A YouGov vizsgálata az átlagon belül jelentős generációs eltéréseket is feltárt:

A 18-24 éves korosztály 44 százaléka, a 25-49 éves korcsoport 45 százaléka, az 50-64 év közöttiek 65 százaléka, a 65 év felettiek 69 százaléka mondta azt, hogy gondolkodásában Krisztus és a húsvéti ünnep szorosan összekapcsolódik.