Lázár már könnyebben juthat be Szegedre - jön a tram-train

Ez nem kisvasút.

A Stadler Rail Valencia S.A.U nyerte meg a MÁV-START Zrt. dízel-villamos tram-train jármű beszerzésére kiírt pályázatát - adta hírűl a vasúttársaság.

A svájci céggel nemrég írtak alá egy keretmegállapodást, emeletes villamos motorvonatok szállításáról.

A jelenlegi szerződésben a MÁV-START Zrt.-nek 8+4 darab opciós dízel-villamos tram-train járművet fog leszállítani a gyártó vállalat.A jármű a településeken belül villamosként, azon kívül dízelüzemű vonatként közlekedik. 

Az uniós forrásból megvalósuló fejlesztés Szeged és Hódmezővásárhely között teszi lehetővé, hogy az utasok átszállás nélkül tudjanak utazni a városközpont és a városon kívűli területek között. 

Ez azért is fontos, mert az ingázók száma 8-9 ezer fő a két település között, valamint így gyakorlatilag egy gazdasági egységként lehet tekinteni a két városra.

Emeletes vonatokat vásárol a MÁV

Tuzson Bence kormányzati kommunikációért felelős államtitkár, kötöttpályás járműfejlesztésért felelős miniszteri biztos az ünnepségen kiemelte: az emeletes vonatok gyártásában több mint 50 százalékot képvisel a magyar részarány. Elmondott néhány klasszikus politikusi mondatot arról is, hogy a magyar gazdaság egyik húzóága a járműgyártás, illetve Magyarországon hagyományai vannak a kötöttpályás járműgyártásnak.