Nagy a pánik: már törvényt is módosítana a Fidesz a Jobbik plakátjai miatt

Nagyon betalálhatott a fideszes politikusoknál a Jobbik „Ti dolgoztok, ők lopnak!” plakátkampánya.

Nagyon betalálhatott a fideszes politikusoknál a Jobbik „Ti dolgoztok, ők lopnak!” című plakátkampánya. Nem elég, hogy szervezett rongálásba kezdtek, már törvényi szinten is új szabályozást írnának elő Halász János és Kósa Lajos kezdeményezésére. A törvényjavaslat a parlament honlapján olvasható.

A Fidesz szigorítaná a pártreklámok szabályozását

Kósa Lajos elmondta: a törvénymódosítás célja, hogy ne valósulhasson meg burkolt párttámogatás azzal, hogy piaci ár alatt kapják meg a plakáthelyeket a tömörülések.Ezzel"a Jobbiknak is segíthetnek, hogy kiszabadulhassanak Simicska Lajos hálójából"- mondta, de utalt Lendvai Ildikó szocialista politikus korábbi kijelentésére is, miszerint Soros Györgynek befolyása van a baloldalra.

Azt már eddig is tudtuk, hogy Kósa „mélyen egyetért” a rongálással, de még ennél is tovább mentek. A párttörvény módosítása előírná, hogy a hivatalos kampányidőszakon kívül, ami 50 nappal a választás előtt kezdődik – csak a

„piacon kialakult, a választási kampányidőszakon kívüli időszakban szokásos piaci áron”

lehetne kihelyezni politikai tartalmú plakátokat. Akik ennél olcsóbban kapnak helyet az

„jogellenesen szerzett vagyoni előnynek”

minősülne, amit aztán később be is fizettetnének a költségvetésbe.

Pont a lényegről nincs szó: ki dönti el, hogy mi a piacon kialakult ár? Az indoklásba beleírták a listaár fogalmát, de a törvény szövegében ez már nincs benne. Ez alapján kötelező lenne bevallani azt is, hogy melyik párt mennyit fizetett a plakáthelyekért.

A kampányidőszakban kötelező lenne nyilvánosságra hozni a plakáthelyeket értékesítő cégeknek egy árlistát, és az ott szereplő összegek szerint árulni a felületeket mindenkinek. A biznisz megszületése után kötelező lenne bejelenteni az Állami Számvevőszéknél, hogy kik és mennyiért vásároltak helyeket.

Amire pedig senki nem számított, de mégis megtörtént: ez a törvény nem vonatkozna a kormányzati hirdetésekre.

Az viszont Halász és Kósa számlájára írható, hogy legalább nem is próbálják leplezni, hogy Simicska Lajosra hegyezik ki ezt a törvényt:

„számos esetben felmerül annak a gyanúja, hogy milliárdosok és hozzájuk kapcsolódó pénzügyi csoportok befolyásolni akarják a demokratikus választási versenyt.”

Tehát csak a szokásos Fidesz-narratíva. Még azt is hozzáteszik, hogy ez

„veszélyeztetheti a választás tisztaságát, felveti a burkolt pártfinanszírozás és a korrupció kockázatát is.”

Nyilván a kormány propagandája, ami nem csak a plakátokon, hanem a médiapiacon is túlsúlyban van, nem veszélyeztetik a választás tisztaságát. Ahogy a Fidesz által megalkotott aránytalan választási rendszer sem. Annak pedig van egy sajátos bája, mikor a korrupcióra épülő rendszer képviselői beszélnek a korrupció kockázatáról.