Szijjártó pajtása is milliárdokat keres a vizes vb-n

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter barátja, Kuna Tibor cégét bízta meg a nyári vizes világbajnokság (vb) kommunikációjával az esemény szervezésén dolgozó Bp2017 Nonprofit Kft. - írja a Magyar Nemzet. Nem kell aggódni, a közpénzekre ácsingózók száját most is rendesen betömik.

A napilap információi szerint a sportesemény kormánymédiában egyre gyakrabban feltűnő hirdetéseit már két hete a Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel baráti kapcsolatot ápoló Kuna Tibor tulajdonában álló Trinity International Communications Kft. szervezi. A Trinity megbízását Borsa Miklós, a Bp2017 Kft. szóvivője is megerősítette.

Ugyanakkor a Közbeszerzési Értesítő például mélyen hallgat a 3-4 hete aláírt szerződés megkötéséről. A látszólagos ellentmondást Borsa azzal magyarázta, hogy a céget a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül lebonyolított közbeszerzésen választották ki, az ilyen megállapodásokat pedig csak negyedévente teszik közé. Ennek megfelelően valamikor júniusban várható, hogy megjelennek a tender részletei. De nem kell aggódni, addig biztosan zavartalanul csorogna majd az állami milliárdok.

További érdekesség, hogy egyelőre csak a hazai kampány kezdődött meg, a nemzetközi promóció még odébb van, ami azonban veszélyeztetheti az esemény látogatottságát. Hiszen aktív kommunikáció híján a potenciális külföldi érdeklődők nem fogna tudni a rendezvényről, így a várható bevételek is jelentősen megcsappanhatnak.

Az már nem is meglepő, hogy a vb "kommunikációjához kapcsolódó komplex rendezvényszervezési feladatokra" szánt kétmilliárd forintos keretét is Kuna Tibor nyerte el, igaz, egy másik cégével, a Young and Partners Kft.-vel (Y&P).

Ugyanakkor a hazai figyelemfelkeltés sem sikerült a legeredményesebbre: Borsa Miklós szerint csupán néhány flash mobra került sor azt követően, hogy március 19-én a Széchenyi fürdőben 113-an szelfiztek egyszerre (ami önmagában szintén nem kapott túl nagy publicitást - a szerk.), mással azonban látszólag nem népszerűsítette a világbajnokságot a Y&P.

Ennek fényében a kétmilliárdos költségkeret még akkor is erős, ha a kontraktus értelmében a vb alatt is lesz bőven feladata a cégnek.

A Magyar Nemzet kiemeli: a belső pletykák korábban négymilliárdos kommunikációs kampányt emlegettek, azonban nem egyértelmű, hogy ebben benne van-e a Y&P kétmilliárdja, vagy csak a hazai és nemzetközi közvetlen kommunikációra szánnának ennyit.

Ha utóbbi, akkor viszont az úszó-vb hivatalosan is átlépte a százmilliárdos költségvetést.

A Magyar Nemzet számításai szerint ugyanis már a Trinity szerződése nélkül is 97,7 milliárd forintot költöttek a vizes vb-hez kötődő összesen 84 közbeszerzésen különböző állami szervezetek. A végső számla 130 milliárd is lehet, erre már Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter is tett utalást.