Majdnem 30 milliárdot kóstálnak majd a Szeged-Hódmezővásárhely közé szánt villamosok

Ez az eredetileg tervezett összeg majdnem háromszorosa.

A közbeszerzési kiírásra egyedül a Stadler Rail Valencia S.A.U. tett ajánlatot: a spanyol cégnek további négy jármű gyártására lesz lehetősége, ha időközben a megrendelő arra jutna, hogy több szerelvényt is rendelne.

A kormány még januárban határozott arról, hogy 13,25 milliárd forint uniós forrást szán a két város közti villamos- és vasúti pálya megépítésére, illetve további 10 milliárdot a járművekre.

A költségek azonban meredeken emelkedni kezdtek, mire a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV előkészítette a projektet: a pályaépítés költsége már 30 milliárd fölött jár, a járművek ára pedig mostanra meghaladta a 28 milliárdot.