Nyugalom: Soros után jön a következő közpénzből fizetett kampány

Nem maradunk ellenség nélkül, szerencsére jó helyre megy az adónk.

Csak átmeneti időre áll le a Soros György elleni gyűlöletkampány - tudta meg a Magyar Nemzet fideszes forrásoktól.

Hogy pontosan mire hegyezik ki a következő kampányt, és visszatér-e az eddigi „főszereplő”, Soros György, a Magyar Nemzet fideszes forrásai nem tudták vagy nem akarták megmondani, de azt megerősítették, hogy a „hangerőt” csak átmeneti időre tekerik le.

Mint ismert, egy héttel azután, hogy Orbán Viktor még azt közölte „a kontrollálatlan, többi között antiszemita indulatok” elszabadulásától tartó zsidó szervezettel, a Mazsihisszel, szó sem lehet a kampány leállításáról, a Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) most bejelentette, hogy mégiscsak leszedik a Sorost támadó plakátokat. A KTK szerdán azt állította, eleve így tervezték a kampány kifuttatását, „ennek megfelelően a nemzeti konzultáció utókampányának második szakasza az eredeti tervek szerint, július 15-én zárul”.

Soros nevet a végén

Nyilván azért, mert totális a siker, Soros már pedig nem nevet a végén.Vagyis de. Pontosabban szólva szerintem röhögött eddig is, már amennyire az orvosai engedték.A hivatalos indoklás persze az, hogy július 15-el véget ért a kampány, ami már csak azért is hibádzik, mert a kormány kampánya úgy hét éve nem akar véget érni, és egyik a másikat követi.

Ez persze nincs így. Valójában ugyanis a pénteken kezdődő vizes világbajnokság miatt állítják le a kampányt. Egy névtelenséget kérő fideszes politikus lapnak azt mondta, arra lehet számítani, hogy a repülőtérre vezető út, az autópályák mellől, a pályaudvarok környékéről már csütörtökön eltűnhetnek a plakátok. Ennek elsődleges oka, hogy a pártvezetés – ahogy arról szerdán az ATV.hu kormányzati forrásokra hivatkozva is beszámolt – nem szeretné, ha a vb miatt a nemzetközi figyelem fókusza a kormány negatív kampányára terelődne. Mint forrásuk kifejtette, a miniszterelnök-pártelnök azt akarja, hogy a Magyarországgal foglalkozó hírek a következő hetekben kizárólag a sportsikerekről és a szervezők munkájáról szóljanak.

Újabb 5,6 milliárd a kampányra

Biztosra vehető, hogy ezek a plakátok nem tűnnek el végleg – mondta a Magyar Nemzetnek Reiner Roland, az Integrity Lab politikai elemző- és kutatócég vezetője. Ezt támasztja alá az is, hogy a Nemzeti Kommunikációs Hivatal még májusban meghirdetett egy újabb, 5,6 milliárdos tendert, és a szerződéskötés időpontját a nyárra időzítették. A politológus szerint az elmúlt időszakban rengeteg pénzt és energiát öltek az ellenségkép kialakításába, és ennek lett az arca Soros. Ráadásul az Integrity Lab kutatásai azt mutatják, hogy a Fidesz leegyszerűsített üzeneteivel kifejezetten az alacsony státusúakat célozza, hiszen a CEU- és civilellenes törvények elfogadásával a diplomások és a fővárosi középosztály egy része elfordult a párttól.