Késnek és drágábbak a metrópótló buszok

Egy magyar csuklós sem készült el határidőre, és nemhogy kötbért nem fizet, de még árat is emelt a gyár.

Egy busz sem készült el abból a száznyolcvanból, amit eredetileg a hármas metró tervezett felújítási munkálatai miatti pótlásra szerzett volna be a Volánbusz, a TED-en megjelent értesítőből pedig az is kiderül, hogy mi ennek a hivatalos oka - írja az Iho.hu, közlekedési portál.

A 2017. augusztus 14-én hatályba lépett 30/2017.(VIII.14.) NFM-rendelet szerint a huszonkét főnél nagyobb befogadóképességű M3/I kategóriájú (értsd: városi) buszokat ezentúl automata tűzoltó berendezéssel kell ellátni, ilyet pedig az Ikarus Egyedi (volt Mabi) nyertes ajánlata nem tartalmazott. Miután az önműködő tűzoltó rendszer beépítésének megtervezése, beszerelése és jóváhagyása pénz- és időigényes, a száznyolcvan busz szállításának határidejét a szerződés aláírásától számított kétszáznegyvenedik napra módosították, illetve a gyártó a buszok darabonkénti nettó 85 millió 400 ezer forintos vételárát 86 millió 260 ezer forintra emelte.

Több forrás szerint az automata tűzoltó-berendezés alkalmazásáról szóló rendelet – amelyet egyébként éppen a szállítás határideje előtt, hirtelen vezettek be – csak ürügy, valójában egy busz sem készült el határidőre, így viszont újabb haladékot kapott a gyár és még kötbért sem kell fizetniük - írja a portál.