2017. 09. 11. 20:06

A szórakoztató műsorok feltámasztják a TV2-t?

A hétköznap estéken rég nem látott verseny alakult ki a nézőkért, a hétvégét egyelőre felosztotta egymás között az RTL Klub és a TV2.

A teljes lakosságot tekintve az RTL Klubon futó X-faktor 1,28 millió nézőt hozott szombaton, a TV2-s Sztárban sztár 1,04 milliót vasárnap. Ezek nagyon jó számok a mai televíziós piacon – írja az Index. Ez nagyjából fix tendencia lesz a következő időszakban, a két kereskedelmi óriás felosztja egymás között a hétvégéket: a szombatot viszi az X-faktor, a vasárnapot a Sztárban sztár. Szombatonként azért még borulhat a képlet, mert ha minden igaz, akkor a TV2 erre az estére teszi a Ninja Warriort, ami szinte biztos, hogy izgalmasabb lesz az éneklős tehetségkutatónál.

A hétköznapokon is belehúzott a TV2

Komoly verseny alakult ki a csatornák között hétfőtől-péntekig is. Itt az RTL zászlóshajója a Survivor, ami jelenleg 15 százalékos közönségaránnyal fut, pénteken már veszített is a TV2 Séfek séfe műsora ellen. A következő hétre aztán sikerült erősítenie a túlélőshownak, pénteken már 19 százalék körül jártak, ami még mindig nem túl sok, de a műsorsávot megnyerte. A Séfek séfe kicsit zuhant, 13 százalék körül jár, de jóval olcsóbb volt, mint a Survivor.

Az Éjjel-nappal Budapest viszont nem tud mit kezdeni a TV2 által visszahozott Gundel Takács-féle Áll az alkuval. A műsor második felében négyszer is nyert a táskanyitogatás, kétszer a teljes adást is vitte. Az ÉNB egykoron 25 százalék körül hozott, ma ez inkább 15-16. A Barátok közt utolérése viszont lehetetlen feladat a Drágám, add az életed! műsorral, de valószínűleg bármivel az lenne. Soha nem fogom megérteni, hogy a Barátok közt hogyan tud viszonylag jól teljesíteni ennyi év után is.

A teljes lakosságban is elindult felfelé a TV2

A Séfek séfe itt már utolérte a Survivort, a műsor második felében nézettebb is volt nála. Az Áll az alku minden este verte az ÉNB-t. A hírműsoroknál érdekesebb a helyzet. Teljes népességben öt adásból négy esetében a Tények nyert, ha viszont a kereskedelmi korcsportot nézzük, a Híradó simán hozta 5-0-ra a hetet.

A csoportverseny is egyre szorosabban alakul, a 18-49-es korosztályban egész napra vetítve már csak 4,9 százalék az RTL előnye, a főműsoridőnél 6,4 százalék, de korábban inkább 8-9 volt, tehát szűkülni látszik az olló.

(fotó: TV2)