2017. 09. 12. 12:42

Ezúttal 1 500 millió forintocskát költenek el Matolcsyék kommunikációra

Most a fogyasztóbarát termékeket népszerűsíthetik másfél milliárdból. Jól ismert cégekkel természetesen.

Ismét jelentős tendert nyert a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media Kft. és a korábban Száraz István (jelenleg Origo tulajdonos) érdekeltségébe tartozó Frank Digital Kft. A Közbeszerzési Értesítőből kiderül, hogy a két cég az MNB által „Fogyasztóbarát termék”-nek minősített lakáscélú jelzáloghitelek társadalmi megismertetése érdekében tervezett kommunikációs feladatok ellátárása kiírt tendert nyerte el. 

Természetesen nem ismeretlen cégek nyertek most sem.

A New Land Media régi motoros már: a Rogán féle Miniszterelnöki Kabinetiroda január 4-én előbb 1,94 milliárd, majd február 14-én további 7,88 milliárd forint értékben szerződött a céggel "az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása".

Balásy másik cégének, a Lounge Designak pedig az Állítsuk meg Brüsszelt, a migránsozó plakátokat és persze a 2013-as "Magyarország jobban teljesít" szlogenű kampányt köszönhetjük.

Persze a Frank Digital sem ma kezdte a szakmát: több kisebb MNB-s projekt mellett ők készíthették el többek között a vizes vb mobilapplikációját.

Jellemző, hogy mindkét cég 2014-ben még százmillió forint alatti bevétellel szerénykedett. Nos, a Frank Digital tavaly már 1,3 milliárd, a New Land Media pedig másfél milliárd forint bevételt ért el.