Mi beszélünk a legkevésbé idegen nyelveket

Alapjaiban kell változtatni a nyelvoktatás rendszerén.

Dúró Dóra, az ellenzéki párt frakcióvezető-helyettese pénteki budapesti sajtótájékoztatóján úgy értékelt: jelen pillanatban a közoktatásban tanulók döntő része nem jut hozzá használható nyelvi kompetenciához, a nyelvtudás megszerzése sokkal inkább pénzkérdés.

Elhibázottnak nevezte azt a kormányzati törekvést, hogy 2020-tól csak B2-es szintű nyelvvizsgával lehessen bejutni a felsőoktatásba. Mint mondta, ezt a Jobbik megszüntetné, mert már most látszik, hogy nem lesz mindenki számára elérhető és tovább növeli a különbségeket.

A jobbikos politikus megkérdőjelezhetetlennek nevezte az angol nyelv dominanciáját, de más európai nyelvek ismeretét is fontosnak ítélte.

Dúró Dóra szóvá tette, hogy Magyarország az utolsó helyen áll a 25 és 64 év közöttiek nyelvtudását illetően az uniós rangsorban.

Közölte, hogy nem feltétlenül az óraszám emelésében látják a megoldást, hanem a hatékonyabb módszertanban, például a kiscsoportos oktatás elősegítésében, a pedagógusképzés megújításában, illetve a magyar sajátosságokat figyelembe vevő taneszközökben.

Brenner Koloman, a párt országgyűlési képviselőjelöltje azt emelte ki: meg kell újítani a leendő tanárok képzését és jobban kell hasznosítani a digitalizációt. Megjegyezte azt is, hogy noha a 2009 óta a tanárképzésben végbement változások eredményeiről még nincsenek pontos adatok, az egyetemek visszajelzései szerint a hallgatók alacsonyabb nyelvi kompetenciával rendelkeznek.