Kevés a néző a debreceni stadionban, más rendezvényekkel kell elérni a kihasználtságot

A 12,5 milliárd forintból épített stadionban a Debrecen BL-selejtezőin még 11-11 ezer néző volt, előtte a bajnoki címet húszezer emberrel ünnepelték, aztán a csapat gyengülésével az érdeklődés is apadt.

A Paks elleni bajnokin 2802-en voltak, a hét őszi meccs átlagban 21,75 százalékos kihasználtságot hozott a lelátón, beleszámolva a Diósgyőr-Honvéd összecsapást is. Az átlagnézőszám 4421, ami itthon nem rossz, de egy ekkora stadionban kevés. A debreceni csapat az utóbbi időben jól teljesít, a tabella harmadik helyén állnak, de a szurkolók így sem érkeznek.

Az épületben működik konferenciaközpont, zenei klub, söröző, egészségügyi centrum és fitneszcsarnok, a szabadtéri területen télen jégpályát húznak fel. Évente nagyjából száz nem sporteseményt szerveznek, a stadion mellett rendezik meg a Campus Fesztivált, de esküvőknek és gasztronómiai rendezvényeknek is otthont adnak. 

Ezekhez miért kellett egy UEFA 4-es kategóriába sorolt stadiont építeni? - teszi fel a kérdést a Magyar Nemzet.

2015-ben 70 millió forintos veszteséget termelt a létesítmény. A lap megpróbálta kideríteni, hogy most is deficites-e, de Páll László, az üzemeltető kft. ügyvezető igazgatója csak annyit árult el, hogy évi 250 millió forint rezsijük van, amihez plázamodell alapján társulnak bevételek bérleti díjakból.

Ha sikerülne eladni a stadion nevét, ahogy az FTC tette azt a Groupamának, javíthatna a helyzeten, erről folyamatosak a tárgyalások.