A fideszes polgármester megmagyarázta: a 3,70 méter az valójában 5,50 méter

Érveléstechnikai trükkök százai.

Fejlesztésekről számolt be Facebook-oldalán Rogán László, Budakalász fideszes polgármestere. Így arról is, hogy a Klenity városrész fejlesztése is százmilliós nagyságrendű beruházás, itt már csak az utak aszfaltozása van hátra. Egy helyi kommentben megkérdezte: „Hogy-hogy a Klenityben aszfaltoznak térkő helyett?” Erre a polgármester a lehető legjobb választ adta: a forgalmasabb utcák kapnak térkő helyett aszfaltborítást.

Na, de ekkor elszabadult a pokol: a polgármester által is forgalmasnak minősített utca ugyanis mindössze 3 méter 70 centi széles, amit egy helyi civil szervezet (nem sorosista, a mai világban ezt le kell szögezni – a szerk.) aktivistája, Szép-Magyar Ágnes mérőszalaggal igazolt is, hozzáfűzve azt az előírást, mely szerint „a belterületi közutak méretezése szerint a kétirányú autós forgalomhoz legalább 5,5 méter kellene”.

Ez azt jelenti, hogy két Opel (szélességük kb. 1,8 méter) épphogy elfér egymás mellett. De ők is csak behajtott visszapillantó tükrökkel! Két Ford Transitnak már esélye sincs, lévén csaknem 2, tükrökkel együtt 2,4 méter szélesek.

Na, de Rogán László fideszes polgármestert nem olyan fából faragták, akit ilyen apróság eltéríthet igazától. A városvezető úgy helyrerakta az okvetetlenkedő kommentelőt, hogy Teisziász, az érveléstechnika atyja örömében elmorzsolt egy könnycseppet a szemében.

A polgármester ugyanis arra hivatkozik, hogy a kétszer 15 centi szegély, plusz a kétszer 75 centi útpadka (!) révén meglesz az előírt öt és fél méteres útszélesség. Brávó! Így majd akár kihajtott tükörrel is elfér egymás mellett a két Opel, feltéve, ha a forgalmas utcán udvariasan lehúzódnak az útburkolattal el nem látott padkára.

A polgármester azóta igazán gerinces módon letörölte(tte) a kommenteket Facebook-posztja alól.