2017. 11. 24. 15:30

Neves cégek vonják vissza Youtube-hirdetéseiket a gyermekbántalmazás miatt

A Lidl, a Mars, a HP, a Deutche Bank, a Cadbury, az Adidas, a Sky és a BT is bejelentette, hogy visszahívta hirdetésit a Youtube-tól, mivel azok többek között a gyermekabúzus határát súroló, a gyermekeket kihasználó tartalmak alatt futottak.

A Youtube-on az elmúlt években egyre több felhasználói fiók érintett olyan videók közzétételében, ahol gyerekeket kényszerítenek őket megfélemlítő vagy akár ártalmatlannak tűnő szituációkra, amik alatt aztán pedofil színezetű kommentek jelennek meg.

A fenti cégek képviselői sokkolónak, elfogadhatatlannak és felháborítónak nevezték a jelenséget és úgy döntöttek, addig nem hirdetnek az oldalon, míg a Youtube, illetve anyacége, a Google nem kezelik határozottabban ezt a problémát.

A Youtube egyébként próbálkozott már a korlátozással. A BuzzFeed Newsnak elküldött közleményükben jelezték, hogy az elmúlt héten 50 csatornát töröltek és videók ezreit távolították el, a pedofil kommentek ellen pedig a hozzászólási lehetőségek letiltásával küzdenek az érintett tartalmaknál.

A videómegosztón az a probléma is felmerült, hogy a gyermektartalmak között sokszor jelennek meg kifejezetten felkavaró és félelmetes videók.

Erre a cég úgy reagált, hogy szigorúbban szűrik a problémás tartalmakat, nem lehet majd hirdetési bevételhez jutni ilyesmivel, valamint növelik azon szakértői gárda számát, akik azzal foglalkoznak, hogy jobban figyeljék a videók kontextusát, például csak azért mert valami rajzfilmként szerepel, ne kerülhessen a gyerekek elé.