Mikor áll le a miskolci tömegközlekedés?

Elképesztő munkaerőhiány a borsodi megyeszékhelyen. Nem az a kérdés, hogy leáll-e, hanem hogy mikor.

A Jobbik miskolci frakcióvezetője közölte: a kormányhivatal tavaly év végén marasztalta el az MVK Zrt-t, miután a közlekedési cég 37 munkavállalója jóval többet túlórázott, mint amit a munka törvénykönyve megenged, emellett közel száz dolgozónak nem adták ki időben a szabadságát sem. Volt, akinek a 2016-os szabadságát csak 2017 szeptemberében adta ki az önkormányzati cég. Az MVK elismerte a jogsértést, amit a folyamatos létszámhiánnyal magyarázott.

Jakab Péter szerint mindez jól mutatja a miskolci valóságot: a Fidesz szerint Miskolcon rekord mértékben nőnek a bérek, ehhez képest a közlekedési vállalat állandó létszámhiánnyal küzd. Vagyis a fideszes rekordbéremelés vagy nem elég vonzó, vagy nem igaz.

A Jobbik felszólítja a miskolci önkormányzatot, ne várják meg a két évvel ezelőtti sztrájkhangulatot, haladéktalanul kezdjenek bértárgyalásokat annak érdekében, hogy megfelelő fizetésemeléssel mérsékeljék a cég létszámproblémáit, emellett támogassák a Jobbik béruniós törekvését, hogy a bérrendezés hosszútávon is biztosított legyen.