Közel 500 médiumban élvezhetjük a kampányban a politikai hirdetéseket

Az ÁSZ tudatta azt is, hogy honlapján a "Választások" menüpont alatt tette közzé a parlamenti választást megelőző kampányidőszakra vonatkozó hirdetési árjegyzékeket.

Emlékeztettek: a kampányidőszakban a választási eljárásról szóló törvény szerint politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely előzőleg eljuttatta hirdetési árjegyzékét az ÁSZ-hoz, erre az országgyűlési választás kampányidőszakára vonatkozóan január 18-án 16 óráig volt lehetőség.

Az ÁSZ a határidőig beérkezett és a törvényi előírásoknak megfelelő hirdetési árjegyzékeket feldolgozta és sajtótermékek szerinti bontásban elérhetővé tette internetes oldalán, amelyen 207 nyomtatott és 265 elektronikus sajtótermék hirdetési árjegyzéke található meg.

A számvevőszék nem vállal felelősséget a sajtótermékek által megküldött árjegyzékek tartalmáért.

A beérkezett árjegyzékeket az ÁSZ a törvényi előírásoknak megfelelő tartalommal tette közzé, a határidő lejárta után megküldött dokumentumokat nem vette figyelembe.

A választást követő 15 napon belül a sajtóorgánumoknak azt is közölniük kell, hogy a politikai hirdetéseket kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban és milyen terjedelemben tették közzé.

Az országgyűlési választást megelőző hivatalos kampányidőszak a voksolást megelőző 50. napon, február 17-én kezdődik.

Korábban itt írtunk arról, hogy az RTL Klub bevállalja az ingyenes politikai hirdetéseket, mindenkinek ugyanakkora időt biztosítva:

Az RTL Klub olyan pályára viszi a Fideszt, ami teljesen ismeretlen a pártnak

Miért? Az RTL Klub olyan viszonyok közé kényszeríti a Fideszt, ami ellen minimum négy, de inkább nyolc éve harcolnak. A piaci működés, a szabad verseny, a kiegyensúlyozottság világába, amiből itthon már alig maradt valami. Ezekért a reklámokért pénzt nem fognak kapni, tehát tényleg a közélet utolsó korrekt szigeteinek egyikeként lép porondra az RTL Klub.

(fotó: Béli Balázs/Alfahír)