Ezért megy lassabban a 4-6-os a Rákóczi tér és a Harminckettesek tere között

Na, most éppen mi a baj?

A budapesti közlekedést monitorozó közösségi oldalnak még tavaly jelezték, hogy az említett szakaszon tűrhetetlenül zajos a villamos, a BKV pedig most árulta el, miért:

a Rákóczi tér és a Harminckettesek tere között borzasztó állapotban vannak a sínek, ez okozza a zajt.

A magyarázat a következőképpen szól:

"A napokban megérkezett az illetékes Budapesti Közlekedési Központ válasza, melyben azt írják, hogy elkészültek a kiviteli tervek a jelzett sínszakasz felújítására, a munkát - a forgalomkorlátozási lehetőségek figyelembevételével és a közbeszerzési eljárás sikeres lefolytatása esetén - 2018 folyamán tervezik elvégezni. A zajhatás csökkentése, valamint az állagmegóvás érdekében szakterületük kezdeményezte, hogy a felújításig az adott szakaszon a villamosok csökkentett sebességgel közlekedjenek."

Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a járművek mindössze 25 Km/órás sebességgel haladnak a két megálló között, ami 1 perc kiesést okoz a 4-6-os vonalon közlekedő villamosoknak.

Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója Facebook-oldalán fejtette ki, miért szerencsétlen a társaság reakciója, válasza:

  • A közbeszerzési eljárások legalább fél évig tartanak, ám szinte mindig csúszni szoktak.
  • Fél éven át emberek százezreinek munkába, iskolába jutását lelassítani a lehető legrosszabb döntés egy ilyen helyzetben, ami ráadásul a Nagykörút villamosbarát lámpaprogramját is felborítja.
  • A BKV műszaki középrétege az ilyen sebességkorlátozásokkal gyakorol nyomást a főnökeire és a politikusokra; kisebb javítások és karbantartás helyett hagyják látványosan rohadni a problémás rész, hogy legyen rá egyszer egyben jelentős forrás, mert a kiszámítható karbantartáshoz szükséges finanszírozásban nem reménykednek.

Vitézy szerint azonban ez a hozzáállás tarthatatlan:

"Ez a BKV-mentalitás azonban nem lehet elfogadható. A BKV felelős üzemeltetőként képesnek kell lennie arra, hogy karbantartással átmeneti eszközökkel is mérsékelje a zajt, ha tényleg olyan elviselhetetlen. A bármilyen panaszlevélre rögtön rutinszerűen kiszórt sebességkorlátozások gyakorlatát 2010 után nagy nehezen sikerült visszaszorítani. Nem szabadna megengedni, hogy újra mindennapossá váljon."