Rogán szomszédja ismét nagyot hasít

Egy „csöppet” megugrik az állami cég hirdetési költsége.

Két közbeszerzési eljárás során mindösszesen 617 millió forint megbízáshoz jutnak hozzá Rogán Antal Pasa parki szomszédjának, Csetényi Csabának kommunikációs cégei. Az uniós közbeszerzési értesítő mai számából derül ki, hogy a Network 360 Kft. és az Affiliate Network Kft. alkotta konzorcium az állami tulajdonban levő Lechner Tudásközpont Nonprofit Kft. által kiírt, uniós pénzből is finanszírozott KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00037 és KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00038 számú projektek, valamint KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00040 számú projekt kommunikációs tevékenységét végezheti. Előbbi két tender csaknem 341 millió, utóbbi pedig 276 millió forintba fog kerülni.

A történet azért érdekes – a nyertes cégek politikai kötődésén túl –, mert a Lechner Tudásközpont éves beszámolói alapján eddig alig-alig költött kommunikációra. 2015-ben nyomdai költségként 23 millió, hirdetésre 1,5 millió, marketingre, reklámra, piackutatásra 864 ezer forintot számolt el. 2016-ban a nyomdai költség 13 millió, a hirdetési költség 5,5 millió, a marketingköltség pedig 600 ezer forint volt. Ezekhez a számokhoz képest ez a 617 millió forint meglehetősen borsosnak tűnik.

9,96 százalékos áremelkedés a másik fideszes cégénél

A másik fideszes hirdető nagyágyú, Balásy Gyula cégei is jól jártak. A Rogán Antal-féle propagandaminisztérium által felügyelt Nemzeti Kommunikációs Hivatal által kiírt közbeszerzés drágult meg laza 30 millió forinttal – ez ugyancsak az uniós értesítő mai számából derül ki. Az érintett állami cég itt a Magyar Turisztikai Ügynökség, amely 306 327 953 forintos téli belföldi kommunikációs kampányát drágította meg 336 827 953 forintra a Balásy-féle New Land Media Kft. és Lounge Design Kft. alkotta konzorcium beleegyezésével. Az áremelkedés mértéke 9,96 százalék, vagyis épphogy elmarad attól a 10 százalékos küszöbtől, amely fölött már új közbeszerzési eljárást kellene kiírni.